شناسهٔ خبر: 114974 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

در کمتر از ۲ ماه آینده شماره موبایل خود را به اپراتور دلخواه ببرید

بهترین موبایل جهان طبق وعده های داده شده طرح جابه جایی اپراتور با حفظ شماره های تلفن همراه می بایست تا ۱۸ آذر ماه اجرایی شود.

به گزارش «نماینده» اگر به دنبال اپراتورهای تلفن همراه کشورمان باشیم ،سه اپراتور تلفن همراه داریم که هر کدام  با خدمات متنوع برای مشترکان و متقاضیان تلفن همراه وجود دارند.

اپراتور های اول تا سوم تلفن همراه هر کدام به نوبت وارد شدند و اپراتور سوم هم با جدیدترین نسل خود یعنی با نسل سوم وارد شد.

در این میان انحصار اپراتور نسل سوم تلفن همراه در شهریور سال گذشته به اتمام رسید و به این ترتیب  اپراتور های اول ودوم هم سال گذشته مجوز خود را برای ورود به نسل های بالاتر دریافت کردند.

این درحالی بود که طبق مصوبه ۱۸۶ کمیسیون تنظیم مقررات ۹ شرط برای ارتقاء پروانه اپراتور ها به نسل های بالاتر در نظر داشت و یکی از آن شرط های اجرای طرح ترابردپذیری شماره های تلفن همراه یا امکان تعویض اپراتور بدون تغییر شماره تلفن همراه مشترک بود طرحی که با وجود ارتقاء پروانه اپراتورهای تلفن همراه هنوز اجرایی نشده است.

به گفته معاون وزیر ارتباطات با اجرای طرح ترابردپذیری شماره های موبایل، دیگر تفاوتی میان شماره های موبایل نخواهد بود و مشترک براساس سرویس اپراتور، می تواند از شماره موبایل خود از هر اپراتوری که تمایل دارد سرویس بگیرد.

به این ترتیب اپراتور ها سعی خواهند گرد خدمات بهتر و با کیفیتی ارائه دهند تا مشترکان خود را جذب کنند و به گفته وزیر ارتباطات به این ترتیب با رقابتی شدن خدمات ،سطح کیفی اپراتور های تلفن همراه نیز بیشتر خواهد شد.

اما این طرح ، قرار بود تاپایان سال ۹۴ اجرا شود که معاون وزیر ارتباطات در نمایشگاه تلکام ۲۰۱۵ با اشاره به اینکه ترابردپذيری یا امکان تغییر اپراتور تلفن همراه با حفظ شماره تلفن همراه با برگزاری جلسات با اپراتورهای مختلف تلفن همراه و مخابرات انجام می شود اظهارکرد:امیدواریم که پایلوت این طرح در دهه فجر انجام شود.

قرار است با اجرایی شدن این پروژه، امکانی بوجود می‌آید که مشترکان می‌توانند ۲ بار در سال، بدون تغییر شماره خود اپراتور موبایلشان را تغییر دهند.

گفتنی است ،سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصوبه ۱۸۹ با تعیین مهلت ۱۸ ماهه برای اجرای این طرح، اپراتورهای تلفن همراه را حداکثر تا ۱۸ آذر سال ۹۴ ملزم به ارائه این خدمت کرده است.

حال با توجه به این که اجرای این پروژه یکی از شروط اپراتورها برای ورود به نسل های بالاتر بود باید منتظر ماند و دید که آیا این طرح با همکاری و موافقت اپراتورها انجام می شود و درصورتی که یکی از اپراتورها با اجرای طرح تعویض اپراتور با حفظ شماره موافق نکند  چه واکنشی داده می شود؟

نظر شما