شناسهٔ خبر: 114930 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در معرض جنگ نرم هستیم

سید حسن نصرالله/2 دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در این سال ها به خاطر پیشرفت وسایل ارتباطی بیش از هر زمان دیگری در معرض جنگ نرم قرار داریم.

به گزارش «نماینده»،  سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الل لبنان طی سخنانی به مناسبت شب سوم ماه محرم در ضاحیه جنوبی بیروت، گفت: جنگ روانی به صورت مرحله ای بر روی فکر انسان کار می‌ کند و نظر او را در مورد مسئولیتش در قبال دیگران تغییر می‌دهد. مرحله اول مسئله مربوط به موضوع جغرافیایی است، از این طریق که مثلا یک فرد لبنانی باید به مسئولیت خود در قبال کشورش عمل کند و در امور دیگر کشورها دخالت نکند و این یک بدعت است چرا که هر شخصی باید فراتر از طائفه خود بیندیشد.

وی یادآور شد: مرحله دوم این است که به صورت ملموس وارد هر کشوری شده و مسئولیت ها و دغدغه های آنها را تقسیم کرده اند و بعد از آن که در مورد دغدغه لبنانی یا ملی سخن به میان می آمد در حال حاضر در مورد دغدغه شیعی، مسیحی، دروزی و سنی سخن گفته می شود.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: اسلام دینی است که با تمام ابزارهایش تأکید می‌کند که باید در قبال مردم و مسلمانان مسئولیت‌پذیر باشیم و ما هنگامی که متون اسلامی را می‌خوانیم، متوجه می‌شویم که عبارات «المسلمون»، «المؤمنون»، «الناس» و «عبادالله» به دفعات تکرار شده است و ما متوجه می‌شویم که موضوع در اسلام بشریت و انسان است.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد آخرین مرحله همان هدف ابلیس است که در آن دغدغه هر فردی در جنگ نرم امور شخصی، شهوانی، منافع و کینه توزی های خود باشد و این همان فاجعه بزرگی است که هر فرد و یا انسانی می تواند به آن دچار شود.

نصرالله اظهار داشت: در حال حاضر ما در قلب این نبرد قرار داریم و این بدیهیات فکری، عقلی و دینی است ولی نفوذ رسانه ای و قدرت های استکباری به جایی رسیده است که در مورد بدیهیات با خردهای ما بازی می کنند.

وی تصریح کرد: در سطح دینی اسلام دین عقل و فطرت است، همانطور که سیره انبیاء (ع) تلاش در راه انسانیت، برداشتن ظلم، استقرار عدالت بر روی زمین بود و اسلام دینی متشکل از تمام این عناصر است و پیروان آن باید به مسئولیت خود در قبال مردم عمل کنند.

دبیر کل حزب لبنان ادامه داد: از والاترین مصادیق عمل به مسئولیت عمومی فداکاری امام حسین (ع) است و خطر بزرگی که امروز اسلام و مسلمین را تهدید می‌کند، این است که کماکان یزید زمان، در موقعیت خود قرار دارد و اولویت ما این است که با این طاغوت، مبارزه کنیم و باید هدف ما نجات اسلام و امت و افشا کردن سیرت زشت این حاکم جبار باشد.

نظر شما