شناسهٔ خبر: 114885 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیشنهاد گرانی پلکانی سوخت شناورها روی میز دولت

شناور تجارت مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل دریایی با بیان این‌که پیشنهاد افزایش قیمت سوخت به‌صورت پلکانی را به دولت ارائه کرده‌ایم، گفت: در این‌صورت زمینه نوسازی شناورهای فرسوده در کشور فراهم می‌شود.

به گزارش «نماینده»، سیداحمد هاشمی با بیان این‌که برنامه پرداخت یارانه به شناورداران قابل اجرا نیست، اظهار کرد: تجربه نشان داده هر جا آمدیم و یارانه نقدی پرداخت کردیم، موفق نبوده‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که پرداخت یارانه هیچ تاثیری در کاهش تورم و گرانی قیمت‌ها نداشته است، افزود: متاسفانه مشخص نیست چرا روی اجرای تجربیات ناموفق گذشته اصرار می‌شود.

وی با بیان این‌که قیمت سوخت شناورها از ۵۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش یافت، بیان کرد: با توجه به فشاری که به مالکان شناور بابت این افزایش سوخت وارد شده است، پیشنهاد می‌کنیم قیمت سوخت را به‌صورت پلکانی گران کنند و لزومی به پرداخت یارانه نقدی نیست.

وی ادامه داد: از دولت می‌خواهیم به این پیشنهاد توجه کند تا زمینه نوسازی شناورها بدون این‌که به شناورداران فشار مضاعفی وارد شود، ‌ فراهم گردد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی با اشاره به وجود حدود ۴۳۰۰ شناور (فایبرگلاس، چوبی، لنج و...)، گفت:‌بخش زیادی از این شناورها فرسوده بوده و باید هر چه زودتر نسبت به نوسازی آنها اقدام شود.

نظر شما