شناسهٔ خبر: 114862 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مامور تقلبی "سیا" بازداشت شد

یک تحلیلگر شبکه فاکس‌نیوز به اتهام ادعای دروغ درباره عضویت در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بازداشت شد.

به گزارش «نماینده» به نقل از تلگراف، تحلیلگر بخش تروریسم و مهمان شبکه فاکس نیوز روز پنج‌شنبه به اتهام دروغگویی درباره سابقه فعالیتش به عنوان یک مامور سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بازداشت شد.

دادستانی آمریکا اعلام کرد وین سیمونز ۶۲ ساله که به عنوان تحلیلگر تروریسم در شبکه فاکس نیوز شرکت کرده بود به اتهام ادعای دروغ درباره فعالیت به عنوان مامور سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به مدت ده‌ها سال بازداشت شد.

دادستانی ویرجینیای شرقی اعلام کرد که سیمونز خود به عنوان یک افسر شبه‌نظامی عملیات ویژه معرفی کرده است که از سال ۱۹۷۳ تا سال ۲۰۰۰ برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مشغول به کار بوده است.

گفته می‌شود که سیمونز سعی داشته تا از این ادعا به سود خود و برای فعالیت به عنوان پیمانکار دفاعی استفاده کند. در بیانیه دادستانی آمده است که در مقطعی وی به عنوان یک مشاور اطلاعاتی افسران ارشد نظامی به خارج از آمریکا اعزام شده بود.

وی با اتهاماتی چون تقلب علیه آمریکا و انتشار اظهارات نادرست درمورد دولت آمریکا متهم است. سیمونز از سال ۲۰۰۲ به عنوان تحلیلگر مهمان در شبکه فاکس نیوز حاضر بوده و در میان گروه‌های محافظه‌کار از شهرت خوبی برخوردار است.

نظر شما