شناسهٔ خبر: 114825 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نصرالله: کاملا از مقاومت ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کنیم

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به شهامت و جانفشانی جوانان فلسطینی در چند روز اخیر تأکید کرد که این جنبش از مقاومت ملت فلسطین و انتفاضه حمایت کامل می‌کند.

به گزارش «نماینده» به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود به‌ مناسبت شب اول از دهه محرم در مجتمع سید الشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت، تأکید کرد مقاومت لبنان از انتفاضه ملت فلسطین حمایت کامل می‌کند.

جنبش اخیر ملت فلسطین شبیه به انتفاضه سوم است

دبیرکل حزب‌الله لبنان که همه ساله به مناسبت ایام محرم سلسله مباحث مذهبی مطرح و در میان طرح این مباحث به مسائل روز نیز اشاره می کند، با تاکید بر خیزش چند روز اخیر ملت فلسطین و اینکه در قدس اشغالی، کرانه باختری و غزه شاهد یک جنبش مردمی قوی هستیم، گفت: در فلسطین شاهد جنبشی هستیم که شبیه به انتفاضه سوم است و این در حالی است که برخی از کشورها که خود را در مورد فلسطین مسئول می‌دانند احساس نگرانی می‌کنند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که آمریکا و اسرائیلی‌ها تصور می‌کنند که زندگی فلسطینی‌های داخل در شرایطی از نا امیدی و سرخوردگی مانع از هرگونه تحرک مثبت آنها در میدان می‌شود. آنها تلاش کردند تا با به کار گرفتن شرایط کنونی به ویژه با تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی ملت فلسطین را تحریک کنند ولی ملت فلسطین ثابت کرد که بیش از هر طرف دیگری برای مقابله با اینگونه تحریک‌ها و حمایت از مسجد الاقصی توانا است.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به مسئولیت دنیای اسلام در حمایت از ملت فلسطین، گفت: از همگان می‌خواهم تا با تمامی امکانات خود از ملت فلسطین حمایت کنند و از سر مسئولیت با مقاومت فلسطین تعامل کنند.

فلسطینی‌ها سطح بالایی از شهامت و جانفشانی را به نمایش گذاشتند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات عمیق در خاورمیانه گفت: ملت‌های منطقه ما باید خود مسئولیت را قبول کنند و با ایثار و مقاومت خود و بدون انتظار از طرف دیگری سرنوشت خود را رقم بزنند.

وی همچنین با اشاره به فداکاری‌های جوانان فلسطینی در چند روز اخیر، گفت: فلسطینی‌ها سطح بالایی از شهامت، تحمل و جانفشانی را به نمایش گذاشتند.

 

از سکوت کشورهای اسلامی در مورد فاجعه منا متأسفیم

نصرالله همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه منا، گفت: از سکوت کشورهای اسلامی در مورد حادثه منا متأسف هستیم و این فاجعه اوج بی‌توجهی عربستان سعودی را به شعائر مقدس دینی و خون مسلمانان نشان می‌دهد.

وی همچنین به کوتاهی عربستان سعودی در اداره مراسم حج اشاره کرد و گفت: بعد از شکست عربستان در اداره مراسم حج ما خواستار تحقیق در مورد فاجعه منا هستیم. این فاجعه نباید فراموش شود.

نصرالله همچنین مخالفت عربستان با مشارکت اطراف یا دولت‌های اسلامی در  تحقیقات مربوط به فاجعه منا را محکوم کرد و افزود:  ارواح پاکی که در نتیجه کم کاری از این دنیا رفتند، تاثیر بزرگی بر پایان دادن به این ظلم تاریخی در حق امت اسلامی و حرمین شریفین خواهد داشت.

 

دو نکته مثبت درباره مسائل داخلی لبنان

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به مشکلات داخلی لبنان و تأخیر در انتخاب رئیس جمهور گفت: سال کنونی در لبنان با شکست تمامی راه‌حل‌ها برای احیای حکومت به پایان رسید و الآن دو نکته مثبت داریم که شامل ثبات امنیتی و دیگری گفت‌وگوها بین گروه های سیاسی است.

سید حسن نصرالله در پایان تاکید کرد: کسی که تلاش‌ها برای یافتن راه حل در لبنان را ناکام گذاشت به زودی می‌فهمد که بسیار اشتباه کرده است.

نظر شما