شناسهٔ خبر: 114794 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فرماندار بناب:

اجباری بودن ضامن کارمند برای وام گیرنده خلاف قانون است

فرماندار بناب از سخت‌گیری بانک‌ها در زمینه ضمانت وام‌ها انتقاد کرد و گفت: مدیران بانک‌ها برای وصول آسان مطالبات خود وام گیرندگان را مجبور به معرفی ضامن کارمند می‌کنند که این موضوع خلاف قانون بوده و برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش «نماینده» ولی‌الله فرج‌اللهی ظهر امروز در جلسه کار گروه اشتغال شهرستان بناب  از امضای تفاهم نامه پرداخت وام چهار درصدی صندوق کارآفرینی امید با اتحادیه فرش بافان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید به ۴۰۰ قالیباف تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال و وام ۱۰۰ میلیون ریالی به هر یک از زوج‌های دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب که در حال تحصیل ازدواج کنند، پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: این صندوق به زوج‌هایی که بیش از یک سال از ازدواج آنها سپری نشده باشد، وام ۱۰۰ میلیون ریالی تهیه جهیزیه و خرید کالای ایرانی با سود ۴ درصد پرداخت خواهد کرد که البته این وام نیازی به سپرده‌گذاری ندارد.

رئیس کار گروه اشتغال شهرستان بناب با اشاره به پرداخت ۷۳۰ میلیارد ریال وام سرمایه در گردش، احداث و نیز توسعه صنعت شهرستان تصریح کرد: پرونده ۱۷۰ میلیارد ریال وام سرمایه در گردش نیز در حال بررسی است که در صورت تصویب نهایی به زودی در اختیار مراکز صنعتی قرار خواهد گرفت.

فرج‌اللهی خاطرنشان کرد: هرچند شهرستان بناب بعد از تبریز در پرداخت وام سرمایه در گردش رتبه نخست استان را دارد اما متأسفانه سود ۲۲ تا ۲۴ درصدی این وام‌ها باعث کم رغبتی صاحبان صنایع برای دریافت وام سرمایه در گردش شده است.

وی از سخت‌گیری بانک‌ها در زمینه ضمانت وام‌ها انتقاد کرد و گفت: مدیران بانک‌ها برای وصول آسان مطالبات خود وام گیرندگان را مجبور به معرفی ضامن کارمند می‌کنند که این موضوع خلاف قانون بوده و با بانک‌هایی که قانون را رعایت نکنند، برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار بناب در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فعلاً سهم اعتبارات اشتغالزایی مشاغل خانگی شهرستان‌ها ابلاغ نشده است؛ تأکید کرد: در سال‌جاری برای دو هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان اشتغال ایجاد می‌شود که تاکنون ۷۳۰ شغل محقق شده است.

فرج اللهی از ایجاد ۴ تعاونی جدید در شهرستان بناب با سرمایه یک میلیارد ریال با اشتغالزایی برای ۲۰ نفر خبر داد.

نظر شما