شناسهٔ خبر: 114793 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس:

مجلس در طرح برجام، مردود شد / اقدام فرمایشی برای، ورود طرح به صحن علنی

روح‌الله عباسپور431 نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس گفت: مجلس در برخورد با طرح برجام، مردود شد و بایک اقدام فرمایشی طرح کمیسیون ویژه مجلس را به صحن علنی وارد کردند

به گزارش «نماینده» روح‌الله عباسپور در گفتگو با فارس با اشاره به بررسی طرح برجام در کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی در چند روز اخیر اظهار کرد: کلیات و جزئیات این طرح در دو زمان به صحن علنی مجلس وارد شد که باید نمایندگان در خصوص آن رأی می‌دادند.

وی بیان کرد: مطابق آئین‌نامه اجرایی مجلس شورای اسلامی برای طرح‌ها و لوایحی که به مجلس ارایه می‌شود تمامی پیشنهادات و نکات مورد نظر نمایندگان باید مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس، پس از وارد شدن هر طرح باید با نطق دو مخالف و دو موافق طرح‌ها را بررسی کرده و  رأی‌گیری کنند.

عباسپور ادامه داد: برای بررسی طرح کمیسوین ویژه مجلس شورای اسلامی در بررسی برجام، ۲۰۰ پیشنهاد از سوی نمایندگان برای هیئت رئیسه ارسال شد امام اجازه قرائت به هیچ کدام از آن‌ها داده نشد.

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تعدادی پیشنهاد از سوی هیئت رئیسه تهیه شده بود، اما بررسی نظرات نمایندگان موافق و مخالف و نطق آن‌ها لغو شد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات  هیئت رئیسه پیش از بررسی طرح کمیسیون ویژه مجلس در بررسی متن برجام، استفاده از نفوذ افرادی مانند دبیر شورای عالی امنیت ملی و نظرخواهی از آنان بود.

عباسپور خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه مجلس، در این طرح حساس و مهم، خلاف قانون اقدام کرده و ضوابط موجود در بررسی طرح‌ها را زیر پا گذاشته است.

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر قوانین و ضوابط اجرایی و لزوم توجه هیئت رئیسه برای بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف اظهار داشت: مجلس در برخورد با طرح برجام، مردود شد.

وی با بیان اینکه اقدام اعضای هیئت رئیسه مجلس، در برخورد با طرح برجام یک اقدام فرمایشی بود، یادآور شد: هنگام ورود این طرح به صحن علنی، تنها ۱۵ دقیقه برای بررسی آن زمان صرف شد.

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اکنون طرح کمیسیون ویژه مجلس در بررسی طرح برجام، در اختیار شورای نگهبان قرار گرفته است که تنها به بررسی طرح ارایه شده از سوی نمایندگان می‌پردازد.

عباسپور عنوان کرد: شورای نگهبان می‌تواند با بررسی طرح کمیسیون ویژه فرصت دیگری برای جمهوری اسلامی ایران خریده و زمینه خطر را کاهش دهد.

نظرات مخاطبان 1 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۱۸:۳۹ 0 1

    مجلس قبل از این روز مردود بود ....  .نماینده ی مدیون راحت زیر بلیط میرود .البته لازم نیست هر روز به دلخواه دیگران رای دهد کافیست فقط یکبار مطیع باشد.
                                

نظر شما