شناسهٔ خبر: 114769 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه خبر

آمریکایی ها ابوبکر بغدادی را به ترکیه بردند

ابوبکر بغدادی/1 منابع نزدیک به سرکردگان داعش اعلام کردند ابوبکر بغدادی به شدت مجروح شده و در حال حاضر در ترکیه تحت درمان قرار گرفته است.

به گزارش «نماینده»، روزنامه لبنانی المنار اعلام کرد سرکرده گروهک تروریستی داعش در حمله اخیر جنگنده های عراقی در منطقه کرابله در حومه شهر مرزی قائم به شدت زخمی شده و همراه با دو نفر دیگر به ترکیه منتقل شده است.

این روزنامه به نقل از منابع موثق خود گزارش داد در این حمله حداقل ۲۰ تروریست کشته و سه نفر به شدت مجروح شده اند که یکی از آنها ابوبکر بغدادی است.

این منابع افزودند بغدادی با هماهنگی سرویس های امنیتی امریکا و همکاری سریع نیروهای ترکیه ای از منطقه خارج و به ترکیه منتقل شده است.

گزارش های دیگر می افزایند ابوبکر بغدادی در شرایطی هدف حمله جنگنده های عراقی قرار گرفت که حداقل دو هواپیمای ناشناس کاروان بغدادی و سرکردگان تروریست ها را اسکورت می کردند و روی زمین نیز، چهار خودرو کاملا مسلح از خودرو حامل بغدادی محافظت می کردند.

گفته می شود دو تروریستی که همراه با بغدادی به ترکیه منتقل شده اند، از نظامیان کهنه کار حزب بعث و وفاداران به صدام هستند که طراحی و فرماندهی حملات تروریست ها در عراق و سوریه را بر عهده دارند.



روز یکشنبه جنگنده های عراقی کاروان حامل ابوبکر بغدادی و سرکردگان ارشد گروهک تروریستی داعش را در حومه شهر مرزی قائم در نزدیکی مرز سوریه هدف قرار دادند، اما باوجود منهدم شدن همه خودروها، به علت نبودن نیروی پشتیبانی زمینی در آن منطقه، چند نفر از تروریست ها موفق به فرار شدند و با رسیدن نیروهای کمکی تروریست ها، زخمی ها و اجساد افراد مهم، با آمبولانس از محل منتقل شدند.

این منطقه متعلق به عشیره الکرابله است که برخی از شیوخ آن با دریافت پول های اهدایی شیوخ خلیج فارس، با داعش متحد شده اند.

نظر شما