شناسهٔ خبر: 114762 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاضی‌زاده‌ هاشمی:

کاسبان اصلی تحریم‌ کسانی هستند که مقدمات تهدید و فشار به کشور را ایجاد می‌کنند

قاضی زاده/1 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: کاسبان اصلی تحریم‌ کسانی هستند که مقدمات تهدید و فشار به کشور را ایجاد می‌کنند و بعد به مدد فشار اعمال شده حضور خود را در قدرت سیاسی و اقتصادی به منصه ظهور می‌رسانند.

به گزارش «نماینده» سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی تلویزیونی با مردم و مخاطب قرار دادن منتقدین تحت عنوان کاسبان تحریم، گفت:‌ کاسبان اصلی تحریم‌ کسانی هستند که مقدمات تهدید و فشار به کشور را ایجاد می‌کنند و بعد به مدد فشار اعمال شده حضور خود را در قدرت سیاسی و اقتصادی به منصه ظهور می‌رسانند و سعی می‌کنند تا به صورت پایدار در قدرت بمانند و از سوی دیگر جریان استحاله از درون را به پیش ببرند.

وی افزود: به کار بردن این اصطلاحات از سوی رئیس‌جمهور منحصر به خود او نیست و این در واقع مرتبط با جریانی است که برای اینکه مقابله نظام سلطه و مرتجعین عرب منطقه را با جمهوری اسلامی مشروع جلوه دهند زمینه آن را فراهم می‌کنند و وجود یک فشار خارجی دائمی برای این گروه نجات‌بخش است چرا که به عنوان حلال مشکل و کسانی که می‌توانند روابط بین‌الملل را تنظیم کرده و فشار را علیه ایران بردارند خود را تعریف می‌کنند و مردم را وادار می‌کنند که آنها را انتخاب کنند تا این موضوع را مدیریت و ساماندهی کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: این جریان جریانی است که رد پای آن را می‌توان در حج خونین سال ۶۶ و تسخیر لانه جاسوسی نیز مشاهده کرد که این افراد سعی در مشروع جلوه دادن مقابله نظام استکبار و مرتجعین منطقه علیه کشور بودند که زمینه این اتفاقات توسط خود این افراد فراهم شد.

قاضی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: آقایانی که از زمان آقای موسوی و هاشمی به دنبال غنی‌سازی اورانیوم در کشور بودند و امروز می‌گویند که ما غنی‌سازی نمی‌خواهیم در صدد بودند تا موضوع غنی‌سازی را به یک چالش بین‌المللی برای کشور تبدیل کنند. همانطور که در زمان دولت اصلاحات این چالش اتفاق افتاد.

 رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی اخیر تلویزیونی خود با مردم با اشاره به موضوع توافق هسته‌ای و بحث تحریم‌ها از منتقدین دولت تحت عنوان کاسبان تحریم یاد کرده بود.

نظر شما