شناسهٔ خبر: 114713 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هیچ وفاقی با نمایندگان درباره پیشنهادها صورت نگرفته بود/ بیانیه سیاسی را جایگزین گزارش پژوهشی کردند

طبیب زاده 43 طبیب‌زاده با بیان اینکه اداره‌کنندگان جلسه دیروز مجلس گذشتن از خطوط قرمز را با حضور در لیست انتخاباتی دولت عوض کردند، گفت: دیروز بزرگترین قانون‌شکنی در اداره خانه ملت رخ داد و به شعور نمایندگان مردم توهین شد.

به گزارش «نماینده» زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره نحوه اداره جلسه دیروز مجلس که مهم‌ترین دستور آن رسیدگی به جزئیات طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام بود، گفت: اولین چیزی که باید بگویم تبریک به اداره‌کنندگان جلسه دیروز بابت پیوند با اصلاح‌طلبان و دولت است.

*گذشتن از خطوط قرمز را با حضور در فهرست انتخاباتی دولت عوض کردند

وی با ابراز تاسف از اینکه اداره‌کنندگان جلسه علنی دیروز مجلس، به کرسی نشاندن برجام و گذشتن از خطوط قرمز را با حضور در لیست انتخاباتی مورد حمایت دولت را با عوض کردند اظهار داشت: دیروز بزرگترین قانون‌شکنی در اداره خانه ملت رخ داد و به شعور نمایندگان مردم توهین شد.

*تعجیل در به تصویب رساندن طرح با هدف خوش‌خدمتی به دولت

طبیب‌زاده گفت: اداره‌کنندگان صحن علنی مجلس، امروز بدون اینکه به ۲۰۰ پیشنهاد ارائه شده از سوی وکلای ملت برای اصلاح طرح اجرای برجام توجهی کنند، با تعجیل در به تصویب رساندن این طرح سعی در خوش‌ خدمتی به دولت کردند.

*سوءاستفاده مدیران جلسه علنی از اختیارات خود

وی با اشاره به اینکه نقطه نظرات نمایندگان در طرح اقدام تناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در برجام به هیچ انگاشته شد خاطر نشان کرد: دیروز شاهد جالب‌ترین و مضحک‌ترین نمایش قدرت و سوءاستفاده مدیران جلسه علنی از اختیارات خود بودیم.

*از طرف خودشان رضایت پیشنهاد‌دهندگان اصلاح در طرح را اعلام کردند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون اینکه موافقت نمایندگان اخذ شود از طرف خودشان رضایت پیشنهاد‌دهندگان اصلاح در طرح را اعلام کردند و یکشنبه سیاه را با سه‌شنبه سیاه تکمیل کرده و بلکه دیروز را سیاه‌تر از یکشنبه کردند.

*اداره‌کنندگان جلسه به‌راحتی از خطوط قرمز هسته‌ای نظام گذشتند

وی تصریح کرد: مدیران جلسه علنی دیروز مجلس به راحتی از خطوط قرمز نظام در مساله هسته‌ای گذشتند و باید پرسید چگونه می توانند جوابگوی مردم بوده و در پیشگاه امام زمان (عج) و خانواده‌های معظم شهدا سر بلند کنند، آیا سرلیستی در انتخابات آینده مجلس به این‌ها می‌ارزد؟

*هیچ وفاقی با نمایندگان درباره پیشنهادها صورت نگرفته بود

طبیب‌زاده با تأکید بر اینکه هیچگونه وفاقی با نمایندگان درباره عدم طرح پیشنهادات اصلاحی صورت نگرفته بود، گفت: آقای زارعی در جلسه مشترک با آقای شمخانی حضور داشت که در این جلسه قرار می‌شود شش محور عمده و اساسی را که آقای زاکانی بر اساس ۴۰ روز تلاش در کمیسیون ویژه بررسی برجام مطرح می‌کند به‌جای ۲۰۰ پیشنهاد نمایندگان در جلسه علنی امروز هنگام بررسی جزییات طرح اجرای برجام عنوان شود.

*بیانیه سیاسی بی‌خاصیت را جایگزین گزارش پژوهشی کردند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این خلاف شعور و خرد است که کمیسیونی ۴۰ روز به طور تخصصی بر روی موضوعی کار کند و از نظرات متخصصان مختلف بهره بگیرد و درنهایت گزارشی تحقیقی و پژوهشی ارائه کند اما اداره‌کنندگان جلسه مجلس بدون آنکه به آن توجهی کنند با یک بیانیه سیاسی از پیش طراحی شده و بی‌خاصیت آن پیشنهادها را کنار بزنند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۱۸:۴۸ 0 0

    نمایندگان محترم مجلس که از قانون اطلاعات کافی دارند  چه برخوردی با این رییس میکنند؟ چه راهی ارائه میدهند که این رییس دوباره از این کارها نکند؟از کجا میدانید از این قبیل نقشه ها باز هم نکشیده است؟ مواظب باشید.
                                

نظر شما