شناسهٔ خبر: 114697 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

امیدوارم برجام به طور کامل اجرایی شود

وزیر خارجه اندونزی وزیر امور خارجه اندونزی گفت: از انعقاد توافق هسته ای استقبال می‌کنم و امیدوارم زودتر به طور کامل اجرایی شود.

به گزارش «نماینده»، «رتنو مرسودی» در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه این اولین سفر من به تهران است، گفت: این سومین جلسه‌ای است که با آقای ظریف ملاقات می‌کنم. ما در نیویورک در حاشیه جلسه سازمان ملل دیدارهایی با هم داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اندونزی به عنوان بزرگترین کشور مسلمان در دنیا است، تصریح کرد: به آقای ظریف گفتم که باید همکاری زیادی در کنترل تروریسم و افراطی‌گری در منطقه داشته باشیم.

وزیر خارجه اندونزی افزود: در شش ماهه گذشته شش هیات در سطح وزیر به ایران سفر کرده‌اند. جلسه‌ای که امروز داشتیم خیلی خوب بود و در این جلسه قرار شد از همه کانال‌های رایزنی برای تقویت روابط دوجانبه استفاده شود.

مرسودی تصریح کرد: در خصوص روش‌های تحکیم مناسبات اقتصادی صحبت کردیم و می‌خواهیم در حوزه‌های تجارت، پژوهش، انرژی و ورزش روابط‌مان را گسترش داده و تقویت کنیم.

وی ادامه داد: امروز وزیر انرژی اندونزی هم به تهران سفر کرده و شرکت‌های نفتی دولتی اندونزی همراه وی هستند.

وزیر خارجه اندونزی با بیان اینکه از انعقاد برجام استقبال می‌کنیم، افزود: امیدواریم برجام زودتر و به طور کامل اجرایی شود.

مرسودی ضمن دعوت از وزیر امورخارجه ایران برای شرکت در جلسه اقیانوس هند که در ۲۰ اکتبر به ریاست اندونزی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اندونزی تا سال ۲۰۱۷ ریاست این جلسه را بر عهده دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی قادرند روابط خود را مستحکم کنند و امروز برای انعقاد همکاری‌های دوجانبه، تفاهمنامه‌هایی را امضا کردیم.

نظر شما