شناسهٔ خبر: 114693 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جراره:

نحوه رسیدگی به طرح برجام در مجلس خلاف اصول مردم‌سالاری بود/بدعت خطرناک لاریجانی در تعیین‌ تکلیف برای نمایندگان از خارج مجلس

ابوالقاسم جراره431 عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: نحوه رسیدگی به طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام در مجلس بر خلاف اصول مردمسالاری بود و تعیین‌تکلیف رئیس مجلس برای نمایندگان با افرادی در خارج از مجلس بدعتی خطرناک است.

به گزارش «نماینده» ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه بررسی و تصویب طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام گفت: متاسفانه این کار با هیچ یک از اصول مردم سالاری و حتی دموکراسی غربی هم سازگار نیست. اینکه رئیس مجلس در یک جلسه سه نفره با افرادی در خارج از مجلس برای نمایندگان تعیین تکلیف کند، یک بدعت خطرناک و خلاف تمام رویه‌ها و حتی خلاف سوگندی است که هیأت رئیسه برای حفظ جایگاه مجلس خورده است.

وی افزود: باکمال تاسف با این عملکرد آقای لاریجانی مجلس شورای اسلامی به یک مجلس فرمایشی تبدیل می‌شود و از مجلسی که در شان مردم کشورمان است فاصله می‌گیرد.

عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: این تخلف آشکار هیأت رئیسه و اینگونه جلسات شبانه خارج از مجلس شائبه‌های زیادی را در خصوص زد‌و‌بندهای سیاسی و پشت پرده هیأت رئیسه با خارج از مجلس ایجاد می‌کند و اعتماد مردم به مجلس بعنوان عصاره فضائل ملت خدشه دار می شود.

جراره اضافه کرد: از جهت محتوایی هم این طرح هیچکدام از مواردی که در بررسی‌ها بعنوان نقاط ضعف برجام تشخیص داده شده بود درنظر نگرفته و تقریبا دست دولت را در اجرای آن بدون هیچ قیدوشرطی باز می‌گذارد.

وی افزود: نگرانیهای زیادی در خصوص متن برجام و سواستفاده های احتمالی طرف غربی و روزنه‌هایی برای نفوذ بیگانگان از طریق برجام وجود دارد که متاسفانه این طرح هیچکدام از این نگرانیها را برطرف نمی کند و در بعضی موارد متاسفانه بر راههای نفوذ دشمن مهر قانون می‌زند.

عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلسه اظهار داشت: در این طرح متاسفانه اجازه بازرسی از اماکن نظامی و بازجویی از دانشمندان شکل قانونی به خود می‌گیرد اگر هیأت رئیسه‌شان مجلس را رعایت کرده و اجازه می‌داد پیشنهادهای نمایندگان مطرح شود، طرح‌هایی برای جلوگیری از سواستفاده طرف غربی و بستن راههای نفوذ از طریق برجام ارائه می شد. اما متاسفانه این اجازه داده نشد و عملا دولت برای اجرای برجام اختیار تام پیدا کرد.

جراره در پایان خاطرنشان کرد: با این وضعیت باید در اجرای برجام نهایت دقت و صلابت را به کار بریم تا از سواستفاده بیگانگان  جلوگیری شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۵:۴۳ 0 0

    برای کسی که در کوفه بدنیا امده ونان کوفه ای ها را خورده  کار ابو میسی اشعری کردن  عجیب نیست.
                                

نظر شما