شناسهٔ خبر: 114536 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی

روسیه ۸۶ موضع گروه داعش را در سوریه هدف قرار داد

حمله روسیه به داعش جنگنده‌های روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ بار مواضع داعش را در سوریه هدف قرار دادند.

به گزارش «نماینده» به نقل از اینترفکس، در شبانه روز گذشته جنگنده‌های روسی در مجموع ۸۸ پرواز خود، ۸۶ بار مواضع گروه تروریستی داعش را در سوریه هدف قرار دادند.

براساس این گزارش، این مواضع در استان‌‎های رقه، حما، ادلب، لاذقیه و حلب هدف قرار داشتند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه سه‌‍شنبه گفت عملیات نظامی روسیه در سوریه مانعی برای دست یابی به راه‌حل سیاسی برای بحران در سوریه نیست.

روسیه از ۸ مهر به درخواست دمشق مواضع «گروه‌های تروریستی» از جمله گروه تکفیری داعش را در داخل سوریه بمباران می‌کند که این اقدام با مخالفت امریکا و دیگر اعضای ناتو روبرو شده است.

روسیه و امریکا تا به حال دو بار برای رفع اختلافات دربارۀ حملات هوایی روسیه در سوریه و جلوگیری از برخوردهای تصادفی جنگنده‌های دو کشور در حریم هوایی سوریه با یکدیگر مذاکره کرده‌اند.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک‌شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه تاکید کرد هدف حملات این کشور در سوریه،   «تثبیت دولت مشروع (بشار اسد)  و فراهم کردن شرایط برای یافتن یک مصالحه سیاسی است... البته با استفاده از شیوه‌های نظامی.»

این در حالی است که امریکا و هم‌پیمانان این کشور در قالب ائتلاف بین‌المللی از تابستان گذشته بدون مجوز سازمان ملل عراق و سوریه را با ادعای مقابله با داعش بمباران می‌کنند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۲ ۱۸:۵۲میلاد 0 0

    فکر نکنم آمریکا مواضع داعش را بمباران میکرد.برعکس آنها را تجهیزات باران میکرد.
    
    در ضمن حتما داعش منافعی برای آمریکا دارد که این وسط به نفع داعش دست و پا میزنه.
                                

نظر شما