شناسهٔ خبر: 114418 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مداخله جویی وزارت خارجه آمریکا درباره حکم جیسون رضائیان

جیسون رضاییان 43 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به دنبال اعلام دیروز حکم محکومیت جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار آزادی وی شد.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به دنبال اعلام حکم محکومیت «جیسون رضائیان» خبرنگار روزنامه واشنگتن پست توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در یک مصاحبه مطبوعاتی و در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار آزادی وی شد.

وی گفت: ما این مسأله را از نزدیک رصد کرده و خواستار رفع اتهامات وارده علیه رضائیان و سپس آزادی وی هستیم.

کربی بدون توجه به استقلال قوا در ایران ادامه داد: آمریکا کماکان بازداشت جیسون رضائیان را ناعادلانه تلقی کرده و «جان کری» وزیر امور خارجه نیز در حاشیه مذاکرات هسته‌ای از هر فرصتی برای درخواست آزادی او استفاده کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در موضوع سوریه نیز گفت: با ایران در خصوص مسأله سوریه تعاملی نداریم. همانطور که پیشتر نیز عنوان کردم، ما فقط در توافق هسته ای ۱۴ جولای با ایران مذاکره داشته ایم.

دراین رابطه، حجت‌الاسلام و المسلمین «محسنی اژه ای» دیروز در مورد پرونده جیسون رضاییان اعلام کرد: حکم این پرونده صادر شده و این حکم قابل اعتراض است و هنوز زمان اعتراض وی به اتمام نرسیده است؛ بنابراین دادگاه منتظر می‌ماند و بعد از ابلاغ اگر چنانچه اعتراض نکردند حکم قطعی می‌شود. در غیر اینصورت به مرحله تجدیدنظر می‌رود؛ اما اطلاعی ندارم که حکم ابلاغ شده است یا خیر که طبیعتا پس از ابلاغ فرصت اعتراض دارند.

رضائیان در تیر ماه سال ۹۳ در تهران دستگیر شد. طبق کیفرخواست دادستانی تهران، اتهام خبرنگار واشنگتن پست،‌ جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و همکاری با دول متخاصم است.

نظر شما