شناسهٔ خبر: 114261 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تکفیری ها را در عراق و سوریه دفن خواهیم کرد

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان بدانند و مطئمن باشند که تکفیری ها را در عراق و سوریه دفن خواهیم کرد و آرزویی که در سر دارند بر دل آنها خواهیم گذاشت.

به گزارش «نماینده»، سردار سرلشکر محسن رضایی شامگاه یکشنبه در مراسم وداع با شهید حسین همدان در حسینیه ثار الله سپاه انصار الحسین همدان با بیان اینکه نمی دانم با چه زبانی می توان با پرچم دار عزت اسلام و مسلمین وداع کرد، اظهار داشت: باید شهادت این سردار بزرگ را در کنار حرم حضرت زینب(س) تبریک گفت.

محسن رضایی خطاب به مردم همدان با بیان اینکه امروز کسی را بدرقه می کنید که یکی از افتخارات استان بوده و خواهد بود، عنوان کرد: به همدان آمدم تا در زادگاه این شهید با او وداع کنم و امیدوارم همه را مورد شفاعت خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه سردار همدانی یکی از کسانی بود که در تاریخ اسلام جنگید یا به نوعی شمشیر زد، عنوان کرد: شهید همدانی از سال ۴۵ تا ۹۴ در راه اسلام تلاش کرد و در خط مقدم جبهه جنگ از هیچ تلاشی برای دفاع از خاک وطن دریغ نکرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سرلشگر همدانی در دوران رژیم پهلوی همواره در محافل انقلابی شهید آیت اله مدنی در همدان شرکت می کرد، عنوان کرد: در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ نیز سردار همدانی به فرمان شهید آیت اله مدنی به نبرد با تانک های رژیم شاهنشاهی پرداخت.

سردار رضایی با بیان اینکه اگر نامی از انقلابیون به یادگار بماند به طور قطع سرلشگر همدانی یکی از این انقلابیون جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، عنوان کرد: شهید همدانی در سرکوب شورش های ضد انقلابی در کردستان و و آذربایجان غربی نقش زیادی داشتند.

وی با بیان اینکه شهید همدانی در خرداد ۱۳۵۸ برای سرکوب شورش و همچنین نجات سنندج از ضد انقلابی ها تلاش فراوانی کرد، ادامه داد: با شروع هشت سال دفاع مقدس در سال ۵۹ نیز این سردار بزرگ حضور مؤثری در جبهه های جنگ داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  بیان کرد: امروز جوانان باید تاریخ را بخوانند و از رشادت و جوانمردی چنین بزرگمردانی با خبر شوند و راه تشخیص دوست از دشمن را فرا بگیرند.

سردار سرلشکر رضایی با بیان اینکه سردار همدانی از روزهای ابتدایی جنگ در کردستان حضور داشت، عنوان کرد: نخستین گروهی که در سر پل ذهاب برای جنگ آماده شد به فرماندهی سرلشگر همدانی بود و این گروه با کمترین مهمات جنگی با سه لشگر جنگیدند.

وی با اشاره به نقش اثرگذار سرلشگر همدانی در خنثی شدن توطئه های دشمن در عملیات مرصاد، گفت: تیپ ۳۲ انصار الحسین(ع) همدان و تیپ قائم سمنان با فرماندهی سردار همدانی توطئه ها را در این عملیات خنثی کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: شهید همدانی در سال ۹۰ در سوریه قرارگاه حضرت زینب(س) و در حلب قرارگاه حضرت رقیه(س) را تشکیل داد.

سردار رضایی عنوان کرد: این سردار بزرگ در سوریه با به کار گیری نیروی توانمند دمشق را از شر نیروهای تروریستی آزاد و پس از آن نیز در ۸۰ عملیات در سوریه شرکت کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام بدانند که در سایه ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، اگر پرچم یک نفر با شهادت بر زمین بیفتد ۱۰ نفر به ازای آن شهید، پرچم را بالا می گیرند، ادامه داد: برخی کارشناسان داخلی و خارجی معتقدند با شهادت سرلشگر همدانی اختلافات شدیدی در ایران شکل می گیرد اما آنها ملت ایران را نمی شناسند و نمی دانند که در انقلاب اسلامی با پیروزی خون بر شمشیر و خون پاک شهدایی همچون سردار همدانی به عنوان سردار سرافراز اسلام، غوغا به پا خواهد شد و خبرهای این غوغا به گوش دشمنان خواهد رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: دشمنان بدانند و مطئمن باشند که تکفیری ها را در عراق و سوریه دفن خواهیم کرد و آرزویی که در سر دارند بر دل آنها خواهیم گذاشت.

نظر شما