شناسهٔ خبر: 114246 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تحلیل یک فعال اصلاح طلب از انتخابات مجلس

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان دوقطبی شدن انتخابات امسال بسیار کم است، گفت: در انتخابات امسال شاهد شکاف بین اصوالگرایان تندرو و معتدل خواهیم بود.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم اصغرزاده عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی با اشاره به شرایط حساس منطقه؛ اظهار کرد: در حال حاضر با وجود اینکه در تمام کشورهای خاورمیانه یک خدا، پیغمبر و قران واحد وجود دارد اما همه به اسم‌‌ همان خدا سر همدیگر را می‌برند.

اصغرزاده با بیان اینکه علاوه بر داعش و القاعده، دولت‌های حافظ قدرت ابرقدرت‌ها همواره به عنوان منشا بی‌عدالتی مطرح بوده‌اند، گفت: محور اصلی انقلاب اسلامی در ایران و بیداری اسلامی در کشورهای عربی، بازگشت و بازخوانی مجدد احترام به انسانیت، هویت افراد و حقوق آحاد افراد جامعه بود که متاسفانه خیلی نیز تامین پیدا نکرد.

تصویب برجام نشان داد که قوه مقننه از دولت دفاع می‌کند

وی با اشاره به تصویب کلیات برجام در مجلس شورای اسلامی، عنوان داشت: امروز گام بزرگی برداشته شد و بر تمام فعالیت‌های دولت برای حل مشکلات در حوزه دیپلماسی خارجی مهر تایید زد.

وی اضافه کرد: جدا از جزییات برجام تصویب برجام نشان داد که قوه مقننه از دولت دفاع می‌کند و نشان داد تندرو‌ها روز به روز دستشان خالی تر می‌شود و از آن طرف اکثریت مردم از برنامه سیاست خارجی دولت روحانی راضی هستند.

عضو هیئت رئیس مجلس سوم به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال جاری اشاره کرد و گفت: وظیفه قانونی، اصلی، شرعی و ملی دولت است که شرایط را برای حضور عادلانه همه جریان‌های سیاسی در انتخابات فراهم کند.

اصغرزاده ادامه داد: چنانچه دولت بتواند این فضا را فراهم کند با توجه به عملکرد ضعیف تندرو‌ها و دولت قبل، موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات حتمی است.

وی به آرایش جناح‌های سیاسی در این انتخابات اشاره کرد و افزود: یکی از این جناح‌ها، گروه‌های رادیکالی هستند که فکر می‌کنند باید هشت سال گذشته دولت احمدی‌نژاد را زنده کرد و بنابراین جریان رادیکالی و تندرو‌ها تمام ابزار خود را به کار خواهند بست که در انتخابات امسال رای بیشتری داشته باشند.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دسته دوم جناح‌های سیاسی در انتخابات امسال اصولگرایان قدیمی و معتدل خواهند بود، بیان کرد: این گروه اجازه نخواهند داد که لیست و برنامه‌های آن‌ها به اصولگرایان افراطی نزدیک شود.

نقشه بعضی‌ها برای ایجاد شکاف بین اصلاح طلبان به نتیجه نمی­‌رسد

اصغرزاده با بیان اینکه بخش مهمی از اصولگرایان واقعی و سنتی با اصولگرایان افراطی از لحاظ زبانی و ارزشی تفاوت دارند، گفت: در انتخابات امسال شاهد شکاف عمیق بین اصولگرایان تندرو و معتدل خواهیم بود.

وی، اعتدالیون و اصلاح طلبان را از جناح‌های سیاسی دیگر انتخابات امسال عنوان کرد و گفت: با توجه به انتخابات سال ۹۲، عملکرد اصلاح طلبان در ماه‌های اخیر بسیار شدت گرفته و بعید می‌دانم که نقشه بعضی‌ها برای ایجاد شکاف بین اصلاح طلبان به نتیجه برسد.

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه امکان دوقطبی شدن انتخابات امسال بسیار کم است، ابراز عقیده کرد: به طور حتم انتخابات امسال چند قطبی خواهد بود اما از اصلاح طلبان قطعا یک گروه حضور خواهد داشت اما جبهه اصولگرایان مقابل هم قرار خواهند گرفت.

اصغرزاده تاکید کرد: البته همه این‌ها به شدت بستگی به عملکرد دولت روحانی خواهد داشت و عملکرد موفق دولت دست نیروهای اعتدال و اصلاح طلب را باز‌تر خواهد گذاشت.

نظر شما