شناسهٔ خبر: 114193 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

روسیه از تضعیف چشمگیر توان جنگی داعش خبر داد

 جنگنده های روسی در سوریه سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به حملات جنگنده های کشورش به تاسیسات، مراکز و استحکامات داعش در خاک سوریه تاکید کرد که قدرت جنگی داعش به طور چشمگیری ضعیف شده است.

به گزارش «نماینده»، حملات هوایی روسیه به پایگاه های گروه تروریستی داعش و جبهه النصره در سوریه ادامه دارد.

سرلشکر ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد: جنگنده های روسیه در ۶۴ حمله توانستند ۲۹ پایگاه آموزشی گروه تروریستی داعش را منهدم کنند.

وی افزود: جنگنده های روسیه قرارگاه فرماندهی و انبار تسلیحاتی داعش را در حومه حماه هدف قرار دادند. علاوه بر این دو منطقه، ۲۹ مرکز آموزشی داعش و ۲۳ مرکز دفاعی و استحکامات این گروه را که دربرگیرنده تجهیزات و تسلیحات نظامی بود، منهدم کردند.

کوناشینکوف خاطرنشان کرد، جنگنده های سوخو- ۲۴ به یکی از بزرگ ترین استحکامات داعش در شرق حومه حلب که مجهز به توپخانه و انبارهای تسلیحاتی بود حمله کردند و در این حمله این مرکز به طور کامل نابود شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: حملات هوایی روسیه به داعش توان جنگی آن را به طور ملموسی تضعیف کرده است. جنگنده ها در مرحله اول، نقاط اصلی امدادرسانی، تدارکاتی، تاسیسات فنی و ادوات داعش را هدف قرار دادند که سبب تضعیف قدرت و توان جنگی آن شد.

 

نظر شما