شناسهٔ خبر: 114155 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مخالفت نمایندگان با رای‌گیری شناسنامه‌دار برای طرح برجام

 بررسی طرح اجرای برجام در مجلس نمایندگان مجلس با ۱۴۸ رأی منفی، با رأی‌گیری ورقه‌ای با اسم و نام وکلای ملت درباره کلیات طرح مربوط به اجرای برجام مخالفت کردند.

به گزارش «نماینده» نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با دستورکار بررسی طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال اجرای برجام آغاز شد.

در نشست امروز و در حین رای‌گیری برای کلیات طرح مذکور، محمدباقر شریعتی نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با در دست داشتن دست نوشته‌ای با مضمون «برای رضا خدا، منافع ملت ایران، پیروی از عقل سیلم به برجام رای می‌دهیم»، موافقتش با طرح برجام را اعلام کرد.

نکته قابل توجه دیگر در نشست امروز این بود که جمعی از نمایندگان درخواست رأی‌گیری ورقه‌ای با اسم و نام نمایندگان درباره کلیات طرح اجرای برجام را به هیات رئیسه دادند.

در نهایت نمایندگان با ۱۴۸ رأی منفی، با رأی‌گیری ورقه‌ای با اسم و نام وکلای ملت درباره کلیات طرح مربوط به اجرای برجام مخالفت کردند که بدین ترتیب این رأی‌گیری با همان دستگاه الکترونیکی انجام شد.

در حین رای‌گیری برای این درخواست، صفر نعیمی‌رز نماینده مردم آستارا در مجلس از کنار میز رسایی گذشت و در حین عبور دکمه مخالفت دستگاه رسایی را فشار داد، این موضوع انتقاد شدید نماینده تهران را در پی داشت؛ در نهایت رسایی به جایگاه هیات رئیسه مجلس رفت و ضمن بیان این موضوع خواستار ارائه رایش شد که هیات رئیسه به این درخواست رای مثبت داد.

نظر شما