شناسهٔ خبر: 114060 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نامه بسیج دانشگاه‌های تهران به لاریجانی:

مجلس چه ضمانت اجرایی برای رفع نواقص برجام در نظر گرفته است؟

برنامه هسته ای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌‌های تهران در نامه‌ای به رئیس مجلس نکاتی را درباره برجام مطرح کرد.

به گزارش «نماینده» شورای تبیین بسیج دانشجویی دانشگاه‌‌های تهران در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس نکاتی را درباره برجام مطرح کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: قریب به ۹۰ روز است که از مذاکرات هسته‌ای می‌گذرد و هنوز متن ترجمه شده رسمی از سوی وزارت امورخارجه به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده تا نمایندگان نیز در جریان مفاد این متن پر ابهام قرار گیرند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ می‌افزاید: کمیسیون ویژه که در طول این مدت چهل روزه که مصادف با تعطیلات تابستان بوده است، بررسی همه ابعاد برجام را در برنامه خود قرار داد؛ و اکثر اعضای آن تلاش کردند تا بتواند نگرشی دقیقی نسبت به تمام ابعاد حقوقی فنی اقتصادی و سیاسی این توافق بدست آورده و همچنین  سعی کردند با برگزاری جلسات نفس گیر با حضور تیم‌های مذاکره کننده سابق و فعلی بتواند نه واقعیت بلکه حقیقت را عیان کنند. باوجود تلاش‌های شبانه روزی نمایندگان در این مدت نتیجه بررسی‌ها منجر به قدردانی از نقاط مثبت و شرح و بسط نقاط منفی شده است و گویی نقاط ضعف ذکر مصیبتی بوده که خوانده شده تا بعضا  دل‌های آماده و مخلص برای آن گریه کنند و مابقی نیز در پایان مراسم متنعم بشوند.

در این نامه خطاب به لاریجانی آمده است: به راستی شما و مجلس، چه ضمانت اجرایی برای رفع نواقص و تصحیح آن در نظر گرفته‌اید!؟ به جای آنکه سازوکاری برای رسیدگی بر ایرادات و درنظر گرفته شود و از نظر قانونی الزام آور باشد کار به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده است! و در نتیجه کار از دست مجلس خارج شده است. متاسفانه عمر این حرکت انقلابی نمایندگان حاضر در کمسیون ویژه در مجلس آنقدر کفاف نداشت و اجازه به بار نشستن نیافت.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ  تصریح کرد: چه استدلالی به میان بوده است که شما تصمیم گرفتید در این برهه حساس کار را از کمسیون ویژه که کار تخصصی انجام داده سلب و در زمان حصول به نتیجه ادامه  آن را به کمسیونی ارائه دهید که ارتباط مستقیمی با این مسئله ندارد و از قضا رئیسش جزء افرادی است که انجام کار تخصصی در کمسیون ویژه را زیر سوال برده و گویا از اساس مخالف بررسی دقیق این توافق است؟

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ می‌افزاید: ما دانشجویان که موذنان جامعه‌ایم و تیزبینانه تمام اتفاقات و رفتارهای مسئولان را در تمام سطوح و مسائل رصد می کنیم وظیفه خود دانسته در این پیچ حساس تاریخی که تصمیم بزرگی درباره حقوق و سرنوشت مردم شریف و عزتمند ایران اسلامی در حال اتخاذ است پیوسته خطرات موجود و رسالتتان را گوشزد نموده و همچنان بد عهدی حکومت شیطان صفت و مستکبر آمریکا را یادآوری کنیم.

در پایان این نامه آمده است: بدانید که قبل از هر نهاد قانونی، این نهاد مجلس و نمایندگان آن هستند که باید برعملکرد دستگاه دیپلماسی کشور و دولت نظارت و در صورت تخطی از خطوط قرمز و عزت مردم از آن جلوگیری و بر کار آن‌ها اعمال نظر کنند و امید است هر کدام از ما و جنابعالی و مسئولان که تکلیف سنگین‌تری بر دوش دارید با بصیرت و تشخیص وظیفه و عملکرد به موقع و در نظر گرفتن صلاح و عزت ایران اسلامی، خدایی ناکرده مسیر مستقیم و پر برکت این انقلاب را با بی‌تدبیری و زیر سلطه نفسانیت در سراشیبی قرار نداده و هزینه آن را بر گردن امام امت نیندازیم و در آینده‌ای نه چندان دور در جرگه روسیاهان تاریخ قرار نگیریم.

نظر شما