شناسهٔ خبر: 114040 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

زاکانی در نشست خبری:

باید طرحی قوی تر از طرح یک فوریتی ارائه شود/بروجردی از ابتدا نگاه جزیره‌ای داشت

علیرضا زاکانی در جلسه کمیسیون با آمانو// رئیس کمیسیون برجام اظهار داشت: باید طرحی قوی تر از طرح یک فوریتی ارائه شود که فردا پیشنهاد آن را میدهیم؛ دو فراکسیون مجلس باید بدون حق وتو و با منطق طرح را مطرح کنند.

به گزارش «نماینده» ، علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: شهریور روش کار و چهارم سند رسانه‌ای کمیسیون را تصویب کردیم.

زاکانی با بیان اینکه همه کارها در کمیسیون مبتنی برعقل جمعی بود گفت: به هیچ وجه هیچ کاری سلیقه‌ای و شخصی نبود.

وی با اشاره به اینکه آئین نامه کار و روش بندی کمیسیون را در قبال ایراداتی که برخی از دوستان می‌گرفتند ارائه میکردم گفت: ۴۰ سوال برای وزارت خارجه ارسال شد که بی جواب ماند.

رئیس کمیسیون برجام با بیان اینکه همه مصوبات کمیسیون بصورت رسمی صورت گرفته و هیچ مصوبه‌ای غیر رسمی نبود گفت: همه دست‌خط ها و صوت دوستان موجود است.

وی با بیان اینکه آقای لاریجانی طرحی آماده کرده بودند و دوبار خدمت حضرت آقا تقدیم کردند که پاسخ نگرفتند گفت: مجلس باید اراده کند ک در راس امورباشد.

زاکانی افزود: طرح مطرح شده در خصوص برجام برخلاف ماده ۱۴۵ و آیین نامه داخلی مجلس است.

وی در خصوص اینکه چرا دارند از کمیسیون انتقام می گیرند اظهار داشت: باید گفت چون به خاطر اتقان کار نمی‌توانند به کار کمیسیون خدشه وارد کنند لذا به حواشی میپردازند.

رئیس کمیسیون برجام اظهار داشت: باید طرحی قوی تر از طرح یک فوریتی ارائه شود که فردا پیشنهاد آن را میدهیم؛ دو فراکسیون مجلس باید بدون حق وتو و با منطق طرح را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه آقای بروجردی از ابتدا نگاه جزیره‌ای داشتند و تیمی تشکیل دادند که از برجام دفاع کنند گفت: در دفتر آقای ابوترابی جلسه گذاشتند تا تقسیم کار کنند که چگونه از برجام دفاع کنند، این را خود آقای ابوترابی هم اذعان داشت.

نظر شما