شناسهٔ خبر: 113903 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سردار همدانی در ایجاد جبهه مقاومت مردمی چه نقشی داشت؟

فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله سپاه، گفت: سردار همدانی جبهه دفاع مردمی را در سوریه شکل داد و با ایجاد هماهنگی میان ارتش و جبهه مردمی سوریه و حزب الله لبنان مانع سقوط سوریه شد.

به گزارش «نماینده»، اسماعیل کوثری گفت: سردار همدانی به هدف و خواسته قلبی خود دست یافت. ایشان همه زندگی خود را به مجاهدت در راه اسلام و انقلاب عدل و بعد از انقلاب، در دوران دفاع مقدس و در جبهه های مختلف صرف کرد.

فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله سپاه، گفت: ایشان در سوریه از روزهای اول به عنوان کسی که دغدغه کمک به کشورها و ملت های مظلوم را داشت حضور یافت و تجربیات خود را به صورت مستشاری در اختیار نیروهای مبارز قرار داده و بسیج را در سوریه پایه گذاری کرد.

وی گفت: با پیشنهاد ایشان بسیج به عنوان مقاومت مردمی در سوریه تشکیل شد و ایشان با اقدامات دقیق هماهنگی میان ارتش و نیروهای مردمی سوریه ایجاد کرد و به آموزش سازماندهی این نیروها همت گمارد.

کوثری گفت: سردار همدانی با هماهنگی ارتش نیروهای مردمی و حزب الله لبنان از سقوط سوریه جلوگیری کرد و اقدامات ایشان موجب شد سوریه باقی بماند و استکبار و صهیونیست به اهداف خود دست نیابند.

وی با بیان اینکه حدود یک سال و نیم بود که سردار همدانی از سوریه به ایران بازگشته بود گفت: ایشان مجددا با شکل گیری ائتلاف جدید علیه نیروهای تروریستی برای کمک به ائتلاف و استفاده از تجربیات ایشان به سوریه بازگشتند و به شهر حلب رفته بودند که شب گذشته به شهادت رسیدند.

فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله سپاه، تصریح کرد: سردار همدانی با درایت خود جبهه مقاومت در منطقه سوریه را آنچنان هماهنگی کرده بود که برای مقابله با استکبار و صهیونیست آماده و تجهیز بودند.

نظر شما