شناسهٔ خبر: 113708 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جیب مردم خالی شد؛ رکود به بازار میوه رسید+قیمت

میوه43 رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با بیان اینکه رکود بر بازار میوه هم حاکم شده است، گفت: با تمام شدن فصل تابستان و خرید‌های اول مهر و بازگشایی مدارس بازار خرید و فروش میوه با رکود مواجه شده است.

به گزارش «نماینده»، حسین مهاجران با اعلام این خبر اظهار کرد: با تمام شدن فصل تابستان، خرید اول مهر و  بازگشایی مدارس، پول جیب مردم ته کشیده و  بازار خرید و فروش میوه را با رکود مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه رکود حاکم بر بازار میوه با رکود حاکم بر سایر کالاها متفاوت است، تاکید کرد:  رکود بازار میوه ناشی از کاهش قدرت خرید مردم و مقطعی است که هرساله در این مقطع زمانی شاهد آن هستیم.

مهاجران با اشاره به قیمت انواع میوه در بازار مصرف گفت: هرکیلو‌گرم نارنگی تخم ژاپنی ۳ هزار و ۵۰۰  تا ۴ هزار ۵۰۰، نارنگی رسمی ۲ تا ۳  هزار تومان، پرتقال و لیمو شرین جنوب ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیب لبنانی هزار تا ۴ هزار تومان و سیب سمیران ۳ تا ۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: هندوانه کماکان قیمت پایینی در بازار مصرف دارد و هر کیلوگرم از این محصول ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان و خربزه از ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

مقام مسئول بخش فروش میوه گفت: هرکیلوگرم خیار رسمی و گلخانه ای هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان، گوجه فرنگی هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۶۰۰ تومان، پیاز ۶۰۰ تا هزار تومان به فروش می رسد.

وی یادآور شد:  میوه نوبرانه انار نیز باتوجه به تولید مناسبی که دارد هرکیلوگرم هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

فروش میوه قاچاق، پشت داخلی شد

مهاجران درباره قاچاق میوه نیز تصریح کرد:  با توجه به اینکه عرضه میوه خارجی در مغازه ها حکم کالای قاچاق داشته و برخورد قانونی با متخلفان انجام می‌شود میوه های قاچاق در خرده فروش‌های سطح شهر و مراکز عمده فروشی دیگر در رویت نیست و در مغازه‌ها به صورت پنهانی یا در پشت وانت به فروش می‌رسد.

نظر شما