شناسهٔ خبر: 113569 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ضرورت همکاری ایران و پاکستان برای برخورد جدی با تروریست‌ها

وزیر کشور با بیان اینکه اولویت دولت ایران توسعه همکاری‌های همه‌جانبه با همسایگان است، گفت: ایران و پاکستان باید همکاری‌های دو کشور برای برخورد جدی با گروه‌های جنایتکار و تروریست‌ها را ارتقا بخشند.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه شصت وششمین اجلاس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (اکسکام) در ژنو در دیدار با عبدالقادر بلوچ وزیر امور ولایات و امور مرزی پاکستان، کشته شدن حجاج پاکستانی در واقعه منا را تسلیت گفت و بر کوتاهی کارگزاران مناسک حج و ضرورت نقش افرینی وبرنامه‌ریزی مناسب کشورهای مسلمان جهان برای تامین امنیت حجاج تاکید کرد.

وی ادامه داد: برنامه و اولویت دولت ایران برای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه با کشورهای منطقه و بالاخص همسایگان  است

وزیر کشور با تاکید بر ارتباط مستقیم بین امنیت با توسعه پایدار، به ضرورت همکاری‌ها به منظور ارتقای سطح معیشتی مرزنشینان در مرز مشترک اشاره کرد.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای همکاری دو کشور از طریق اجرایی کردن موافقتنامه امنیتی و برخورد جدی با گروه‌های جنایتکار و تروریست‌ها خاطرنشان کرد: باید کنترل هر چه جدی‌تر بر مرز مشترک دو کشور به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر تولیدی افغانستان از پاکستان به کشورمان و همچنین ممانعت از ورود اتباع افغانستانی غیر مجاز از مسیر پاکستان به ایران و همچنین قاچاق کالا و سوخت انجام شود.

رحمانی فضلی با اشاره به فعال‌سازی و توسعه بازارچه‌های مرزی موجود در مرز مشترک دو کشور، بر برگزاری منظم جلسات مربوط به هیات‎های مرزبانی دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور ولایات و امور مرزی پاکستان نیز در این دیدار ضمن تسلیت به مناسبت فوت جانباختگان ایرانی در منا و بر اسفبار بودن حادثه منا تاکید و خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در جهت تامین امنیت حجاج باید اتخاذ شود.

وی هم‌چنین از اعلام آمادگی کشورش برای توسعه همکاری های مشترک امنیتی با ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: ما آمادگی کامل داریم برای تقویت کنترل مرز مشترک دو کشور، مقابله با ترانزیت مواد مخدر و قاچاق انسان و کالا بپردازیم.

وزیر کشور صبح امروز در حاشیه اجلاس اکسکام- ژنو  ملاقات‌های را با عبدالقادر بلوچ وزیر امور ولایات و امور مرزی پاکستان، عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان، خانم موندلان، معاون وزیر خارجه و هماهنگی موزامبیک انجام داد.

نظر شما