شناسهٔ خبر: 113490 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر ارتباطات عنوان کرد

ظرف ۲ ماه آینده تمام تحریم‌های اقتصادی برداشته می‌شود

واعظی/2 وزیر ارتباطات گفت: با توافق حاصل از مذاکرات هسته‌ای تا دو ماه آینده تمام تحریم‌های اقتصادی برداشته و محدودیت‌های موجود برای توسعه روستا در دولت برطرف می شود

به گزارش «نماینده»، محمود واعظی در همایش روستا با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه فصلی را برای روستاها تنظیم کرده‌ایم، گفت: امید می‌رود با تلاش‌ها و همچنین توافق حاصل از مذاکرات هسته‌ای تا دو ماه آینده تمام تحریم‌های اقتصادی برداشته و محدودیت‌های موجود برای توسعه روستا در دولت برطرف شود.

وی با اشاره به نقش ICT در پیشرفت کشورهای توسعه یافته توضیح داد: بسیاری از کشورها این فناوری را به عنوان توانمندساز بخش‌های دیگر در نظر گرفته‌اند، ما هم نباید به این فناوری بی‌تفاوت باشیم. این فناوری در دولت یازدهم در اولویت است که با کمک آن می‌توانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در ارتباط با وجود زیرساخت‌های موجود در حوزه ICT گفت: فارغ التحصیلان زیادی در این حوزه داریم که با این استعدادها می‌توانیم کارهای زیادی را انجام دهیم و باید در کل کشور سیاست‌هایمان را برای استفاده هر چه بهتر از این زیرساخت‌ها تبیین کنیم.

او با اشاره به آمار تلفن در روستاها توضیح داد: در ۲۶ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار تلفن وجود دارد و کمتر از یک سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای تلفن خواهند شد و برای روستائیانی که زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارد یک خط تلفن در ۲۰ هزار روستا در حال حاضر واگذار کرده‌ایم.

واعظی با بیان آمار اینترنت روستاهای کشور گفت: در یک سال گذشته ۸ هزار روستا دارای اینترنت شدند که ۲۵ هزار روستا نیز قرارداد تجهیزات آنها تهیه شده است؛ که این تجهیزات در مرحله ترخیص از گمرک هستند و ظرف کمتر یک سال آینده بالای ۳۰ هزار روستا دارای اینترنت پرسرعت خواهند بود.

وی همچنین هدف دولت را برای توسعه روستاها انتقال دولت الکترونیک، آموزش الکترونیک، سلامت الکترونیک و تجارت الکترونیک دانست و گفت: روستائیان باید همانند شهری‌ها هیچ محدودیتی را نداشته باشند و باید از تمام امکانات علمی و به روز فناوری بهره ببرند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در دو سال گذشته ماموریت پست بانک تغییر کرده است افزود: ماموریت پست بانک به خرده بانکداری انتقال داده شده است و در روستاها تلاش می‌کنیم که با توجه به این انتقال اشتغال موجود را افزایش دهیم که در حال حاضر ۱۴ هزار و پانصد نمایندگی پست بانک وجود دارد که ۲۲ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۴:۴۶حسن 0 0

    در صورتی که تا دو ماه دیگر محقق نشد در پیشگاه مردم با صدای بلند عذر خواهی کنید.
                                

نظر شما