شناسهٔ خبر: 113448 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در گفتگو با مهر مطرح شد:

گزارش برجام به دور از تعصبات سیاسی و جناحی بود

گزارش کمیسیون ویژه برجام/* عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گزارش کمیسیون ویژه‌ برجام را گزارشی با رویکرد بررسی نقاط ضعف و قوت توافق خواند و گفت: کمیسیون ویژه به دور از تعصبات جناحی، حزبی و سیاسی این گزارش را تدوین کرده بود.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام محمد رجایی باغ سیائی در خصوص گزارش کمیسیون ویژه‌ از برجام، گفت: گزارش کمیسیون ویژه، گزارش خوبی بود که به بررسی نقاط مثبت و منفی برجام پرداخته بود.

نماینده مردم گناباد در مجلس با بیان اینکه در گزارش کمیسیون ویژه برخورد غیرسیاسی با برجام صورت گرفته بود، گفت: در این گزارش ابعاد حقوقی، اقتصادی و سیاسی برجام به صورت کارشناسی و جداگانه مورد بررسی قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: در گزارش کمیسیون برجام نشانه‌ای از طرفداری بی‌منطق از برجام وجود نداشت.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس با اشاره به دو رویکرد در قبال برجام در جامعه، گفت: برخی برجام را سندی بدون نقص دانسته و آن را به شدت تمجید می‌کنند، گویی که مائده آسمانی برای کشورمان نازل شده است. دسته دیگر نیز برجام را کلاً رد کرده و علیه آن به شدت موضع‌گیری می‌کنند. اما کمیسیون برجام به دور از این دو موضع‌گیری، به صورت منطقی نقاط ضعف و قوت برجام را بررسی کرده بود.

وی در تشریح نقاط مثبت و منفی برجام، گفت: پذیرش حق غنی‌سازی ایران و ورود ایران به بازار تجارت هسته‌ای، دو نقطه مثبت برجام بود، اما محدودیت‌های زیادی که برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران به صورت نامحدود اعمال شده است از نقاط منفی قابل توجه برجام است.

رجایی اظهار داشت: منافذی در برجام وجود دارد که امکان سوء استفاده دشمنان را فراهم می‌کند؛ به همین دلیل باید به صورت منصفانه نقاط مثبت و منفی برجام دیده می‌شد.

عضو کمیسیون اقتصاد گفت: تصمیم کمیسیون ویژه برجام این بود که مجلس نسبت به اصل برجام تصمیم‌گیری نکند، بلکه بر خطوط قرمز نظام تاکید شود و دولت مکلف شود برجام را در چارچوب و خطوط قرمزی که مجلس ترسیم کرده است، اجرا کند.

وی در پایان تصریح کرد: گزارش کمیسیون برجام بدون تعصبات جناحی، حزبی و سیاسی بررسی و به صحن علنی ارائه شده بود.

نظر شما