شناسهٔ خبر: 113438 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

موسوی لارگانی در مخالفت با آخوندی:

تکلیف ۱.۵ میلیاردی که خرج مهمانسرای پشت وزارتخانه کردید، چیست؟

موسوی لارگانی43 نماینده مردم اصفهان در مجلس خطاب به وزیر راه گفت: تکلیف ۱.۵ میلیاردی که خرج مهمانسرای پشت وزارتخانه نمودید، چیست؟ مبارزه با فساد در وزارت و واگذاری‌های متعدد به شرکت‌ها و افراد نورچشمی متضاد است.

به گزارش «نماینده» در جلسه روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در موافقت با این استیضاح گفت: هدفم از پیگیری این استیضاح، احقاق حقوق ملت مظلومی است که باید صدای رسای آنها در این مجلس باشیم.

وی با اشاره به اینکه قسم یاد می‌کنیم که اهداف سیاسی دلیل این استیضاح نیست، افزود: بی‌عدالتی در توزیع اعتبار بین استان‌ها و توزیع اعتبار بر اساس چانه‌زنی در وزارتخانه‌ی شما رواج دارد و به شدت در این حوزه مشاهده می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که آیا این عدالت است؟ افزود: شما به شهرستانی ۲۰ میلیون تومان اعتبار می‌دهید اما به یک شهرستان مشابه برای دادن ۱۰ میلیون تومان خسّت به خرج می‌دهید؛ چرا روستاییانی که به احمدی نژاد یا روحانی رأی دادند باید تاوان سیاست‌بازی را بدهند؟

موسوی لارگانی ادامه داد: شما در جریان کسب رای اعتماد از مجلس، وعده دسترسی آزاد به اطلاعات را داده بودید اما پاسخ دهید که علت عقد قرارداد با ترکِ تشریفات در راه‌آهن و قرارداد با شرکت ابن‌سینا که از وابستگان شماست، چیست؛ چرا خون برخی برای شما رنگین‌تر است؟

وی گفت: علت امتیاز فراوان شما به برخی چهره‌ها چیست، آیا رکود بی‌سابقه در صنعت مسکن در دوران شما پذیرفتنی است یا نه؛ شما چه برنامه تاثیرگذاری در صنعت ساختمان انجام دادید؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه شما در زمان کسب رای اعتماد، مبارزه با فساد بود، اما آیا مبارزه با فساد در وزارت راه با واگذاری‌های متعدد به شرکت‌ها و افراد نورچشمی در تضاد نیست؟

موسوی لارگانی تصریح کرد: قرار بود نسبت به مهندسی ساختار وزارتخانه کاری کرده و به مجلس گزارش دهید اما دریغ از یک اقدام عملی و گزارشی که به صحن مجلس ارائه دهید.

وی با اشاره به وعده وزیر راه برای تسویه حساب با پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی، ادامه داد: هر روز، پس از گذشت دو سال از مسئولیت شما، شاهد مراجعه بیشتر پیمانکاران و طلبکاران به وزارت راه هستیم؛ در حالی که به واسطه همین بدهی‌ها و عدم بازپرداخت آنها، هزاران شغل در کشور از بین رفته است.

موسوی لارگانی گفت: وزارتخانه راه که باید محل کار و تلاش باشد در دو سال گذشته تبدیل به محلی برای فعالیت سیاسی برخی چهره‌ها شده است که تامین مسکن برای مستضعفین را مزخرف می‌دانند و با این سخنان، با اندیشه‌های امام و رهبری مقابله می‌کنند.

این نماینده استیضاح‌کننده ادامه داد: شما برای روستاها چه کردید، مجلس برای آسفالت راه‌ها دو میلیارد اعتبار اختصاص داد اما این اعتبار کجا هزینه شد؟ چرا روستاها هر روز بیشتر از گذشته خالی از سکنه می‌شود؟ من به عنوان یک روستازاده سرِ پلِ صراط از شما خواهم پرسید که چرا بی‌عدالتی شما باعث شد روستاها هر روز پس‌رفت کنند.

وی با اشاره به اینکه همین روستاییان هستند که امام فرمود پشتوانه انقلاب خواهند بود، ادامه داد: اگر رئیس‌جمهور و وزیر شدید، با رأی روستاییان بوده است. حال چرا باید یک روستایی چند سال در نوبت وام مسکن ۱۲ میلیون تومانی باشد؛ وامی که فقط با آن می‌توان سرویس بهداشتی یک مسکن را ساخت؟

عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: تکلیف ۱.۵ میلیاردی که خرج مهمانسرای پشت وزارتخانه نمودید آن هم به دستور یکی از بستگان خود، چیست؟

موسوی لارگانی گفت: دو سال است که تسهیلات روستایی را افزیش ندادید چرا در دوران وزارت شما اجرای ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه فراموش شده و میزان تسهیلات روستایی از ۴۰۰ هزار واحد در سال ۹۲ به ۲۰ هزار واحد در سال ۹۴ رسیده است.

وی ادامه داد: بزرگترین سهم سبد خانوارهای مستضعف، مسکن است اما شاهد هیچ اقدامی از جانب شما نبوده‌ایم؛ چرا فقط به انتقاد از طرح‌های قبلی می‌پردازید و هیچ جایگزینی هم برای آن معرفی نمی‌کنید؟

نماینده مردم فلاورجان با اشاره به اینکه آیا راه دیگری برای انتقاد از دولت قبل ندارید؟ ادامه داد: مسکن مهر با پول مردم مستضعف ساخته شده است که شما آن را ناتمام گذاشته‌اید. دو سال است که از مسکن اجتماعی حرف می‌زنید اما برای تحقق آن هیچ اقدامی انجام نداده‌اید.

موسوی لارگانی تصریح کرد: بارها در سخنرانی‌های خود عنوان کردید که آسفالت معابر روستایی رشد ۲۰۰ درصدی داشته؛ پس به مردم و نمایندگان آنها بگویید این رشد در کدام مناطق صورت گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند این استیضاح را سیاسی جلوه بدهند، گفت: من عضو فراکسیون رهروان ولایت هستم و کاری با پایداری‌ها ندارم، پس کار را سیاسی نکنید.

ارسال به

 

    نظر شما