شناسهٔ خبر: 113349 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

مقتدایی در گفتگو با «نماینده»:

مخالفین گزارش برجام از اظهارنظرهایی که شأن مجلس را می کاهد خودداری کنند

عباس مقتدایی// عضو کمیسیون قضایی با اشاره به اینکه افراد گزارش ارائه شده را قبول نداشته باشند می تواند امری عادی باشد گفت: اینکه بگوییم "چون ما قبول نداریم پس نتیجه کار کمیسیون پذیرفته نیست"، این خلاف معیارهای مردم سالاری است.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «نماینده» درخصوص بیانیه پنج تن از اعضای کمیسیون برجام گفت: با توجه به اینکه نمایندگان در اظهارنظرهای فردی از آزادی کامل برخوردارند، بنابراین هیچ اشکالی نباید به بیان دیدگاه نمایندگان گرفت. اما اصول مردم سالاری و اقتضائات آن هم به این گونه است که اگر در یک تصمیم جمعی کاری انجام شد، نباید اصل کار صورت گرفته را زیر سوال ببریم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: از این جهت همه کسانی که در کمیسیون برجام بوده اند، چه رای مثبت به گزارش داده باشند و چه نداده باشند، باید بپذیرند که گزارش ارائه شده براساس مفاد آیین نامه ای صورت گرفته و به هر حال مصوب کمیسیون برجام است و اینکه افراد گزارش ارائه شده را و یا بخشی از مفاد آن را قبول نداشته باشند می تواند امری عادی باشد اما اینکه بگوییم "چون ما قبول نداریم پس نتیجه کار کمیسیون پذیرفته نیست"، این خلاف معیارهای مردم سالاری است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همه نمایندگان مجلس باید مدافع روال های آیین نامه ای مصوب خودشان باشند. ما معتقدیم نکات مطرح شده در گزارش کمیسیون برجام حاصل عقل جمعی مجلس است که البته این گزارش می تواند در رای یا نظرات بعدی نمایندگان تاثیرات خاص خود را داشته باشد. از این جهت اعضای کمیسیون برجام برای تقویت جایگاه و موقعیت مجلس از اظهارنظرهایی که می تواند از شأن مجلس بکاهد خودداری کنند.

مقدایی با اشاره به اینکه اختلاف نظر و تفاوت سلیقه ها نباید امری منفی تلقی شود، گفت: هیچ اشکالی ندارد که افراد با سلایق مختلف نسبت به طرح دیدگاه اقدام کنند، آنچه مهم است این است که بیان دیدگاه نباید به تضعیف جایگاه یا جدالهای بی فایده که از پیشروی جامعه جلوگیری می کند منتهی شود. بنابراین رسانه ها و نمایندگان مجلس باید کمک کنند تا فضای پیش برنده در جامعه تقویت شود.

نظر شما