شناسهٔ خبر: 113311 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

گزارش«نماینده» از وضعیت انتخاباتی یزد:

رقیب نماینده اصلاح طلب یزد اعلام موجودیت کرد/ وزرای احمدی نژاد به بهارستان می روند؟

گزارش انتخاباتی استان یزد/* علاوه بر فعالان حزبی و نمایندگان ادوار مجلس، مدیران سابق دولتی نیز می خواهند در عرصه رقابت میدان داری کنند به همین جهت تعدادی از مدیران و مشاوران استانداری یزد با درخواست استعفا و پذیرش آن این روزها مشغول رایزنی انتخاباتی هستند.

گروه سیاست «نماینده» - استان یزد زادگاه رئیس دولت اصلاحات و محمد رضا عارف است از این رو اصلاح طلبان و حتی حامیان دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به این استان دارند تا بتوانند با سرمایه گذاری و هماهنگی از پیش تعیین شده وارد عرصه انتخابات مجلس شوند. براساس آخرین اخبار، تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان و حامیان دولت در یزد نسبت به اصولگرایان بیشتر است ضمن اینکه برخی از مدیران، معاونان و مشاوران دولتی هم با استعفاء به صف رقابت های انتخاباتی پیوسته اند.

** چهره های اصلاح طلب در کنار مدیران مستعفی دولت یازدهم

محمد رضا عارف پس از انتخابات سال ۹۲ جهت حضور در انتخابات مجلس دهم برنامه ریزی کرد و تا به امروز در اکثر برنامه های اصلاح طلبان به عنوان سخنران ویژه دعوت شد و مدتی است سفرهای استانی هم کلید زده است. "معاون اول دولت اصلاحات قرار است از تهران نامزد انتخابات مجلس شود" این خبر را محمد رضا تابش نماینده اصلاح طلب یزد رسانه ای کرد، اما گفته می شود همسر  او که در انتخابات سال ۹۲ عارف را همراهی می کرد با درخواست هایی برای کاندیداتوری در انتخابات مواجه شده است، هنوز خبر رسمی از نحوه کاندیداتوری حمیده مروج فرشی اعلام نشده است با این حال برخی رسانه ها او را کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان در یزد معرفی کرده اند.

حجت لاسلام سید محمد رضوی یزدی از نمایندگان اسبق مجلس از حوزه انتخابیه یزد و صدوق و عضو مجمع روحانیون مبارز نیز یکی دیگر از کاندیداهای احتمالی اصلاح طلبان در یزد است. با توجه به مشی سیاسی وی در صورت ثبت نام در انتخابات و تایید صلاحیت در فهرست اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت.

محمد رضا تابش"نماینده کنونی اردکان در خانه ملت و خواهر زاده رئیس دولت اصلاحات" نسبت به گزینه های دیگر از شانس بیشتری برخوردار است، وی در صورت عدم کاندیداتوری همسر محمد رضا عارف گزینه اصلی اصلاح طلبان خواهد شد و با اصولگرایان رقابت می کند.

**چه کسانی از موقعیت های دولتی استعفا دادند؟

علاوه بر فعالان حزبی و نمایندگان ادوار مجلس، مدیران سابق دولتی نیز می خواهند در عرصه رقابت میدان داری کنند به همین جهت تعدادی از مدیران و مشاوران استانداری یزد با درخواست استعفا و پذیرش آن این روزها مشغول رایزنی انتخاباتی هستند.

محمدرضا بابایی معاون برنامه ریزی استانداری یزد سال گذشته استعفا خود را تقدیم استاندار کرد تا با فراغت برنامه هایش را برای انتخابات آماده کند. بابایی پیش از این در دولت اصلاحات نیز فرماندار بود و تعامل خوبی با اصلاح طلبان و اعتدال گرایان دارد.

محمد دهستانی مشاور امور آموزش و سلامت استاندار یزد بود، خرداد سال جاری خبر استعفاء وی رسانه ای شد. وی رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و از چهره های شاخص حزب اعتدال و توسعه است.

به غیر از این دو مسئول سابق "مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری یزد" هم استعفا داد، البته دلیل استعفاء وی مشخص نشد اما شنیده شده وی جهت کاندیداتوری در انتخابات از این مسئولیت کناره گیری کرده است.

عبداللهی از نظر فکری و سیاسی نزدیک به نیروهای انقلاب(اصولگرایان) است و در صورت کاندیداتوری در انتخابات همسو با اصولگرایان حرکت خواهد کرد.

یکی از رسانه های یزد با اشاره به فعالیت های این چهره نزدیک به اصولگرایان آورد:وی از مدیران خوشنام درجبهه اصولگرایی یزد به شمار می رود بنابراین گمان می رود دریکی از حوزه های انتخابیه استان یزد وارد کارزار انتخابات مجلس شورای اسلامی شود.

** وزرای احمدی نژاد به بهارستان می روند؟

محمد صالح جوکار "نماینده اصولگرای" یزد گزینه احتمالی اصولگرایان در انتخابات پیش رو است. همچنین از دو وزیر دولت نهم به عنوان کاندیدای احتمالی اصولگرایان در استان یزد نام برده می شود.

محمد ناظمی اردکانی (وزیر تعاون دولت نهم، رئیس سازمان ثبت احوال کشور در دولتهای دهم و یازدهم، استاندار سابق قم و رئیس سابق سازمان استاندارد کشور) و وزیر هامانه وزیر نفت در دولت نهم به عنوان ۲ گزینه احتمالی اصولگرایان به حساب می آیند، ناظمی اردکانی عضو جامعه اسلامی مهندسین است و براساس آخرین خبر منتشر شده او در صورت کاندیداتوری می خواهد با گزینه اصلی اصلاح طلبان یزد(تابش) رقابت کند.

البته نماینده کنونی یزد علاوه بر اصولگرایان رقیب داخلی نیز دارد، شنیده شده علی افخمی مشاور سابق استاندار یزد در امور صنعتی که در پایان مهلت اعلام شده برای داوطلبی مجلس دهم، از مقام خود استعفاء کرد قصد کاندیداتوری از حوزه اردکان را دارد. این چهره اصلاح طلب سابقه فرمانداری خاتم و اردکان را در دولت اصلاحات در کارنامه خود دارد.

 

 

نظرات مخاطبان 1 1

  • ۱۳۹۴-۰۸-۰۵ ۱۵:۰۴ 0 0

    سلام به امید خدا مردم یزد حتما به یارویاورمقام معظم رهبری دکتر جلیلی که قرارهست ازحوزه انتخابی یزدکاندید شوند رای خواهند داد.
                                

نظر شما