شناسهٔ خبر: 113149 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عربستان درپایان راه است

ری شهری نماینده سابق ولی فقیه در امور حج تصریح کرد: من تصور می کنم با توجه به جنایات سعودی ها در یمن آنها به پایان راه خود نزدیک شده اند.

به گزارش «نماینده»، آیت الله ری شهری نماینده سابق ولی فقیه در امور حج در مراسم تشییع جانباختگان حادثه منا دانشگاه تهران اظهار کرد: بی تردید آنچه سبب این فاجعه شد سهل انگاری مسئولان رده بالای سعودی بود. مسئله این است که اعمال جمرات مسیری حادثه خیز دارد و آیا نباید سعودی ها برای این امر پیش بینی می کردند.

وی افزود: سوال ما از دولت سعودی این است که چرا برای این مسئله پیش بینی نکردید؟ چرا در دوران حکومت ننگین خود افراد باتجربه ای را برای جلوگیری از این حوادث تربیت نکردید و چرا افراد رده پایین شما با جانباختگان و حجاج ما اینطور برخورد کردند.

آیت الله ری شهری گفت: اگر هشدار مقام معظم رهبری نبود معلوم نبود که حجاج باقیمانده ما به کشور بازگردند. سعودی ها برای جان انسان ها ارزش قائل نیستند که اگر قائل بودند این همه کشتار در یمن انجام نمی دادند.

وی افزود: من تصور می کنم جنایاتی که حکومت ننگین آل سعود می کند از جنایات صهیونیست ها بدتر است زیرا سعودی ها ادعای مسلمانی و خادم الحرمینی دارند اما صهیونیست ها چنین ادعایی ندارند.

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج با بیان اینکه کمترین مسئولیت دولت عربستان این است که با کمیته حقیقت یاب همکاری کند اظهار کرد: این فاجعه در یک کمیته  با حضور ایران و کشورهای اسلامی باید ریشه یابی شود تا حداقل شاهد تکرار این حوادث نباشیم. البته دولت سعودی هر کاری کند این ننگ از دامان او پاک نخواهد شد.

آیت الله ری شهری تصریح کرد: من تصور می کنم با توجه به جنایات سعودی ها در یمن آنها به پایان راه خود نزدیک شده اند.

نظر شما