شناسهٔ خبر: 113147 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آلیا در گفتگو با «نماینده»:

کمیسیون برجام اشراف بیشتری برای بررسی یک فوریت دارد

فاطمه آلیا/2 نماینده تهران در مجلس معتقد است به لحاظ ظرفیت و قابلیت، اکنون کمیسیون ویژه بررسی برجام اشراف بیشتری بر موضوع هسته ای دارند.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در خصوص صلاحیت بررسی به طرح یک فوریتی اجرای برجام به خبرنگار «نماینده» گفت: فارغ از اینکه آئین نامه مجلس و هیئت رئیسه چه نظری دارند، معتقدم به لحاظ ظرفیت و قابلیت، اکنون کمیسیون ویژه برجام اشراف بیشتری بر این موضوع دارند، زیرا چهل روز بصورت تمام وقت متن برجام را بررسی کرده و نظرات موافق و مخالف را شنیدند.

عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: البته اگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز مسئول رسیدگی به طرح شود اشکالی ندارد، زیرا مطابق آئین نامه همه نمایندگان میتوانند در جلسات کمیسیون پیشنهادات خود را ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم گیری برای صلاحیت بررسی تمامی طرحهای رسیده در جلسه هیئت رئیسه صورت میگیرد. برخی اوقات نیز نمایندگان تذکراتی میدهند که باید فلان طرح به فلان کمیسیون ارجاع میشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان با تأکید بر اینکه کمیسیون ویژه بررسی برجام قطعا باید نظر خودش را در مورد این طرح اعلام کند، گفت: در واقع هدف اصلی این بوده که این کمیسیون که منتخب مجلس است در مورد برجام حضور فعال داشته باشد.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۱۷:۴۶ 0 0

    مثل اب خوردن کمیسیون برجام را از برجام کنار گذاشتند.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۲۲:۴۴ 0 0

    خانم نماینده محترمه اگر به اردشیر خان لاریجانی باشد این طرح را میدهد به شیخ حسن روحانی تا انرا تعدیل کند وبعد خودش انرا تصویب میکند ومیدهد تا دوستان در کابینه طی 25 سال اجرا کنند ودر این دوران در حال مذاکره با امریکا وتعامل بمانند.وهی دست میدهند که اصول دیپلماتیک را رعایت کنند.
                                

نظر شما