شناسهٔ خبر: 113115 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نقوی حسینی در گفتگو با «نماینده»:

حق این بود که رسیدگی طرح یک فوریتی به کمیسیون برجام ارجاع می شد

سید حسین نقوی حسینی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» سخنگوی کمیسیون بررسی برجام معتقد است چون طرح یک فوریتی، برای تصمیم گیری پیرامون برجام است، حق این بود که رسیدگی آن به کمیسیون برجام ارجاع داده میشد.

سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در گفتگو با خبرنگار «نماینده» در واکنش به خبر ارجاع طرح یک فوریتی برجام به کمیسیون امنیت ملی گفت: طبق آئین نامه مجلس شورای اسلامی هیئت رئیسه میتواند طرحهای مربوط به کمیسیون های ویژه را به همان کمیسیون ارجاع بدهد و تشخیص این امر با هیئت رئیسه مجلس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: چون این طرح، تصمیم گیری پیرامون برجام است، حق این بود که رسیدگی به این طرح به کمیسیون برجام ارجاع داده شود.

نماینده مردم وارمین در تشریح اینکه آئین نامه بر کلمه «هیئت رئیسه» صراحت دارد گفت: اگر هیئت رئیسه طرح را به هر یک از کمیسیونها ارجاع بدهد، خلاف آئین نامه نیست، اما اگر در جایی بجز جلسه هیئت رئیسه یا یک شخص این تصمیم را بگیرد، درست نیست و خلاف آئین نامه مجلس صورت گرفته است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۲۰:۵۲حسن 0 1

    آقای سید حسین نقوی حسینی.شما از بس در مذاکرات و گفتگوها ملایم صحبت کردید و خیلی ملایم موضع گرفتید و خیلی ملایم و کم صدا و با احترام کامل برجام متعلق به دولت را نقد کردید، آنها با صدای بلند و با پوزخند به منتقدین و با اتهام زدن با عنوان دلواپسان تحریم و با همه ساز و کار جلو آمدند به طوری که رئیس مجلس از دولتیها پیشی گرفته و روبان تایید برجام را جلو جلو قیچی کرد. و نهایتا به  کمیسیون برجام قوطی بگیر و بشین داده و آنرا به دنبال نخود سیاه فرستادند."" اگر هر انسان صاحب درکی بدون توجه به حتی یک کلمه از برجام شادی بی حد و حصر امریکا و انگلیس و اسرائیل و غربیها و همه کشورهای وابسته به غرب چه ضعیف و چه قوی را مشاهده کند باید به همه جملات آن و قطعنامه شورای امنیت به دیده یک توافق یکطرفه سودمند برای دشمن نگاه کند . چون غیر ممکن است آنها از توافقی راضی و خوشنود باشند به جز اینکه دست و پای کشور ضعیف را نبسته باشند و متن توافق را چه کوتاه مدت و چه بلند مدت به نفع خود نبسته باشند. بنده یقین دارم تیم هسته ای آدمهای پاکی هستند ولی برای اینکار دل از کف داده و جذابیتهای ظاهری دشمن چشمشان را آزار داده و نتوانسته اند دست چدنی با دستکش مخملی آنرا مشاهده کنند. بنده به عنوان یک رای دهنده انتخابات در همه عرصه ها از ابتدای انقلاب تا کنون این حق را دارم که اعلام کنم دولت اعتدال با تیم هسته ایش سرعت نظام اسلامی را به حداقل رساند و سرعت زیاد دشمنان قطعی نظام ولائی را دو چندان کرد. این راه نجات نبود چون رهبری عزیز فرموده باشند حل مشکلات ما در ژنو و لوزان و نیویورک نیست حل مشلات ما به دست پر توان جوانان غیور و صاحب اندیشه و دانشمندان و متخصصان داخلی و فی الجمله ملت ایران است.
                                

نظر شما