شناسهٔ خبر: 113037 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

منابع طبیعی، باید جلوی زمین‌خواری در جنگل‌های شمال را بگیرد

حجت الاسلام عبادی43 حجت الاسلام عبادی: منابع طبیعی، باید جلوی زمین‌خواری در جنگل‌های شمال را بگیرد/ در روستاهایی مانند خراسان جنوبی که سال‌ها با خشک‌سالی روبه‌رو هستند باید با مردم مراعات کند

به گزارش «نماینده» نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در دهگردشی و در جمع مردم روستای شارقنج بابیان اینکه این قانون بیشتر برای مبارزه با زمین‌خواری درجاهایی مثل جنگل‌های شمال و خلخال بوده است، بیان داشت: اگر منابع طبیعی جرات دارد باید جلوی زمین‌خواری در جنگل‌های شمال را بگیرد و در روستاهایی مانند خراسان جنوبی که سال‌ها با خشک‌سالی روبه‌رو هستند باید با مردم مراعات کند.

 

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی بعد از ظهر پنج شنبه در دهگردشی و در جمع مردم روستای شارقنج، نوغاب، افضل‌آباد، کندر و قطار گز از توابع بخش مرکزی بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر در عربستان سیستمی روی کار آمده که بقیه آل سعود با آن مخالف بوده و اختلافات زیادی در داخل آن وجود دارد.

 

وی بابیان اینکه در مسائل اتفاق افتاده چند ماه اخیر رد پای اختلافات داخلی در وقایع عربستان دیده می‌شود، بیان کرد: با این وجود آل سعود باید پاسخگو عملکرد خود باشد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، تأمین امنیت و آرامش حجاج را یکی از وظایف اصلی دولت عربستان عنوان کرد و گفت: ما به اختلافات داخلی عربستان کاری نداریم و این اختلافات نباید سبب ایجاد ناامنی در مراسم حج شود.

 

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به جان باختن بیش از ۴ هزار مسلمان در حادثه منا، عنوان داشت: حادثه منا جنایتی بود که با سهل‌انگاری آل سعود شکل گرفت و در تاریخ فراموش نخواهد شد.

 

وی به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: سخنان قاطع ایشان مایه عزت و اقتدار مردم ایران است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری دل دشمنان را خالی کرد، بیان داشت: این سخنان اقتدار مردم ایران را نشان داد و ثابت کرد که در این مردم ترسی وجود ندارد.

 

حجت‌الاسلام عبادی با تأکید بر اینکه ادبیات ما در برخورد با عربستان باید ادبیات رهبری باشد، گفت: از دولت نیز انتظار داریم که مواضع انقلابی شفاف بیان شود.

 

وی تأکید کرد: باید زبان دیپلماسی رعایت شود اما در کنار آن باید مواضع شفاف بیان شود تا عزت ملت ایران نیز حفظ شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در روز گذشته در تاریخ ایران و جهان ثبت خواهد شد، عنوان داشت: این سخنان عربستان را به لرزه درآورد.

 

حجت‌الاسلام عبادی ادامه داد: به تعبیر من دیشب پادشاه عربستان تا صبح خوابش نبرد نشان به این نشان که امروز پادشاه عربستان پیام تسلیت برای مقام معظم رهبری فرستاد و دستور داد تا نهایت همکاری با ایرانی‌ها داشته باشند.

 

وی بابیان اینکه آل سعود، اهل فکر، اندیشه و فعالیت نیست، بیان داشت: آل سعود اهل دنیاپرستی، آمریکا پرستی و عیش و نوش است و خاندانش مصداق کامل مصرفین و مستکبرین در قرآن هستند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آل سعود اهل جنگ نیست، بیان کرد: اگر آن‌ها حتی بخواهند بجنگند زورشان به ضعیف‌ترین کشور عرب مثل یمن افتاده وگرنه جرات تو گفتن به آمریکا را هم ندارند.

 

حجت‌الاسلام عبادی، داعش را بر خواسته از تفکر وهابیت دانست و افزود: داعش جز خشونت و دوری از عقلانیت چیزی نیست و تنها هدف آن‌ها بدنام کردن اسلام است.

 

مشکل آنتن دهی تلفن همراه تا پایان امسال در روستاها حل می‌شود

 

وی در ارتباط با عدم آنتن دهی تلفن‌های همراه در روستاهای استان نیز گفت: در این راستا دیدارها و پیگیری‌هایی با وزیر ارتباطات انجام شد و ایشان در سفر خود به استان قول دادند که تا پایان سال مالی جاری مشکل این روستاها را حل کنند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصرف بعضی از زمین‌های اطراف روستاها توسط منابع طبیعی عنوان داشت: در دیداری که با رئیس مجلس داشتم ایشان نیز خواهان اصلاح قانون در این زمینه بودند.

 

حجت‌الاسلام عبادی بابیان اینکه این قانون بیشتر برای مبارزه با زمین‌خواری درجاهایی مثل جنگل‌های شمال و خلخال بوده است، بیان داشت: اگر منابع طبیعی جرات دارد باید جلوی زمین‌خواری در جنگل‌های شمال را بگیرد و در روستاهایی مانند خراسان جنوبی که سال‌ها با خشک‌سالی روبه‌رو هستند باید با مردم مراعات کند.

نظر شما