شناسهٔ خبر: 112831 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

افتتاح یک مسجد در اروپا با حضور نماینده رهبر انقلاب

مسجد43 همزمان با عید سعید غدیرخم اولین مسجد مسلمانان در منطقه اسکاندیناوی اروپا به نام امام علی(ع) با حضور نمایندگانی از سوی مقام معظم رهبری، آیت الله سیستانی و نمایندگان جمعیت های مختلف دینی شیعه افتتاح شد.

به گزارش «نماینده»، این مسجد با کمکهای مالی مسلمانان، مؤسسه امام علی(ع) دانمارک و یک مرکز وابسته به دفتر «آیت ‌الله سیستانی» مرجع عالیقدر شیعه احداث شده است. مسجد امام علی(ع) دارای سه طبقه، شامل محل برگزاری نماز جماعت با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ نفر، سالن کنفرانس‌ وهمایش می باشد که به جدیدترین دستگاههای خدماتی مجهز است.  

 این مسجد بر اساس سبک معماری جدید ساخته شده و گنبد، مناره ها و دیوارهای داخلی آن به آیات قرآن مزین شده است. در ایین افتتاح این مسجد نمایندگانی از سوی مقام معظم رهبری، ایت الله سیستانی، نمایندگان جمعیت های مختلف دینی شیعه و همچنین مسوولان سفارت خانه های عراق، پاکستان، هند و سفیر کشورمان دردانمارک حضور داشتند. درنخستین روز افتتاح مسجد امام علی (ع) همچنین جمعی از مسوولان محلی و مردم دانمارک نیز حضور داشتند که در پایان مراسم از بخش های مختلف مسجد بازدید کردند.
در دانمارک پافشاری بسیاری وجود داشت تا اجازه تاسیس مسجد داده نشود و حدود چهل سال است که همه نمایندگان کشورهای مسلمان به دنبال تاسیس مسجد بودند، بسیاری از کشورهای غیر شیعی در این امر نیز پیش قدم بودند اما موفق به دریافت مجوز نشده اند.

نظر شما