شناسهٔ خبر: 112797 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دفن پیکر دو قربانی در مکه

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به درخواست خانواده های قربانیان پیکر ۲ نفر از آنان در مکه مکرمه دفع شد.

به گزارش «نماینده» سعید  اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص اخرین وضعیت  قربانیان  منا گفت: بر اساس هماهنگیهای که با وزارت حج و بهداشت که عربستان با  مجموعه عوامل حج و زیارت و مرکز پزشکی انجام شد روند شناسایی پیکرها سرعت بیشتری گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچی پیکری بدون مجوز بستگان در مکه دفن نمی‌شود افزود: تا کنون خانواده های ۴ نفر از قربانیان در خواست کردند که پیکر عزیزانشان در مکه دفع شود که در حال حاضر پیکر ۲ نفر از آنان با حضور خانواده ها دفع شد و مراسم ختمی نیز برای آنان گرفته شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح  کرد: تا کنون ۴۵ درصد زائران از مکه به مدینه اعزام شده‌اند یا  به کشور باز گشته‌اند به  عبارتی دیگر در حال حاضر ۱۴ هزار نفر در مدینه حضور دارند و ۱۲ هزار نفر نیز طی پرواز‌هایی که در چند روز گذشته شروع شد به میهن باز گشتند.  
 

اوحدی یاد آور شد: سومین دعای کمیل هم در مدینه برگزار شد.  
 

وی با  بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ نفر از مجروحین در بیمارستان ها بستری هستند گفت: آمار نهایی قربانیان ما همان ۴۶۵ نفر است  و هر تغییر جدیدی که اضافه شود به مردم اطلاع رسانی میکنیم.  
 

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص اختلاف عددی که بین آمار نهایی و جمع آمار مفقودین و قربانیان وجود دارد گفت: این اختلاف عدد به این دلیلی است که این ۱۵ نفر از مفقودین طی روزهای گذشته در بیمارستان های طائف، جده و مکه پیدا شدند لذا آمار نهایی همان ۴۶۵ نفر است.

اوحدی با اشاره به اینکه روند تشریفات قانونی و شرعی انتقال پیکرها زمان بر است تاکید کرد: همکاران تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا این پیکرها هرچه سریعتر به کشور بازگردند.

نظر شما