شناسهٔ خبر: 112791 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

پنتاگون در سوریه مشکل آفرین است، نه روسیه

لاوروف وزیر خارجه روسیه اساس حقوقی را که آمریکا برای حملات هوایی ائتلاف ضد داعش ارائه کرده است «واقعا اشتباه» توصیف کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از ای پی تی ان، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما ابهامات زیادی درباره توضیحاتی که درباره فعالیت های ائتلاف آمریکا و حملات آنها در خاک آمریکا ارائه شده است داریم.  

وزیر خارجه روسیه افزود: اعضای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به حق دفاع از خود براساس ماده پنجاه ویک منشور سازمان ملل اشاره می کنند و ادعا می کنند افرادیکه هدف حمله هوایی قرار گرفتند قصد حملات تروریستی در سرزمین هایشان را داشتند با این حال هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود ندارند.  

لاوروف گفت: نمی توان از این مسئله طفره رفت که اساس حقوقی و قانونی فعالیت های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه واقعا اشتباه است.  

لاوروف در ادامه کنفرانس خبری افزود: روسیه نمی تواند به این ائتلاف بپیوندد زیرا این ائتلاف با ماموریت شورای امنیت سازمان ملل یا درخواست دولت سوریه تشکیل نشده است.  

وی گفت: تصمیم آغاز عملیات هوایی روسیه در سوریه در پاسخ به درخواست بشار اسد رییس جمهور این کشور اتخاذ شده است و این مسئله تفاوت عملیات روسیه و ائتلاف ضد داعش را نشان می دهد.  

لاوروف افزود: در واقع پنتاگون در سوریه مشکل آفرین است نه روسیه.  

لاوروف در واکنش به اظهارات اخیر اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا که گفته است روسیه با حملات هوایی در سوریه نفت بر روی آتش می ریزد گفت ما از نقاط زیادی از تنش ها در سوریه آگاهیم که منجر به ریخته شدن نفت بر روی آتش شده است و این پنتاگون بوده است که نفت بر روی کل منطقه ریخته است و این کاملا غیرحرفه ای است.  

نظر شما