شناسهٔ خبر: 112738 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طرح دو فوریتی الزام دولت به رعایت خطوط قرمز رهبری در مجلس

تجمع مردم مقابل دفتر نمایندگان مجلس/ نگرانی ما از برخی از تفکرات خودی‌ها است

حجت‌الاسلام سالک در میان جمعی از معترضین انقلابی در مقابل دفتر نمایندگان اصفهان، از طرح دو فوریتی الزام دولت نسبت به رعایت خطوط قرمز رهبری در برجام در روز یکشنبه هفته آینده در مجلس خبر داد.

به گزارش «نماینده» دقایقی قبل، جمعی از مردم انقلابی و دغدغه‌مند اصفهان در مقابل دفتر نمایندگان شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و با سر دادن شعارها و همچنین پلاکاردهایی که در دست داشتند، نگرانی و دغدغه‌مندی خود را نسبت به تبعات برجام به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابراز کردند.

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم اصفهان پس از حضور در میان این جمع انقلابی، ضمن خیر مقدم به آنها بابت حضور دغدغه‌مندانه آنها نسبت به سرنوشت کشور اظهار کرد: این تجمع، دلسوزانه بوده و از روی عشق به ولایت و سرنوشت کشور تشکیل شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم در مسئله غدیر گام سنگینی برداریم تا همه دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما رفع شود، امروز اگر طریق ولایت نبود، انقلاب اسلامی تا به اینجا پیش نمی‌رفت.

سالک تصریح کرد: مثل امام و ولایت براساس روایتی مثل کعبه خانه خدا است که مردم باید گرداگرد آن جمع شوند و طواف کنند، امروز محور حرکت رهبر معظم انقلاب است، مردم ما با پشتیبانی از ولایت، نظام خود را ضمانت کرده‌اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب سرمایه این نظام هستند، ملت باید به صورت عملی پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنند و هرگز اجازه ندهند فرمایشات معظم له بر روی زمین بماند، این رسالت سنگین مردم انقلابی ایران است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: همه مطالب، دغدغه‌ها، شعارها و اظهار نگرانی‌های شما را نسبت به برجام در این تجمع شنیدم، این سخنان دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما نمایندگان مجلس نیز هست. آن چیزی که امروز مهم است، محور مشترک امت اسلامی یعنی ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: جنایت‌ها و خباثت‌های دشمنان امروز علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران، در حقیقت عکس‌العمل صدور انقلاب اسلامی به جهان است، با صدایی رسا اعلام می‌کنیم هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل پیشرفت فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص) در دنیا بایستد.

سالک عنوان کرد: در حال حاضر نگرانی ما از دشمنی دشمنان و مستکبران نیست، چرا که آنان کارشان دشمنی علیه اسلام است. عمده نگرانی و دغدغه ذهنی ما نسبت به نوع تفکر و برداشت برخی از خودی‌ها است.

وی اذعان کرد: مرز بین خادم و خائن بسیار مشکل است، بنابراین نمی‌توان صرف چند جمله یا دلیل کسی را خائن یا خادم دانست.

وی با بیان اینکه برجام نقاط مثبت دارد ولی نقاط منفی آن بسیار بیشتر است، گفت: متأسفانه شاهد هستیم که دولتمردان سند برجام را برد برد تلقی می‌کنند، ولی اعتقاد ما بر این است که برجام یک سند برد باخت است.

وی به برخی از تبلیغات و فعالیت‌های تبلیغاتی و شانتاژهای رسانه‌ای برای در فشار قرار دادن کمیسیون ویژه برجام در مجلس اشاره و اضافه کرد: بر این اساس، کمیسیون ویژه مجلس در بحث برجام دو راه بیشتر پیش پای خود ندید، یا باید برجام را کلاً قبول می‌کرد و یا رد و راه سومی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: انصاف قضیه این است که کمیسیون ویژه برجام در این مدت از زمان ابعاد مختلف و گسترده‌ای را بررسی کرد و مجدانه در این راه گام برداشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: ما بارها گفته‌ایم که نظام جمهوری اسلامی ایران نیازی به مذاکره با آمریکا ندارد و نخواهد داشت. در این لحظه تجمع‌کنندگان انقلابی یکصدا شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و نسبت به خباثت‌های آل‌سعود و صهیونیست اظهار تنفر کردند.

وی در ادامه بیان کرد: آمریکا از جهات مختلف همچون گسترش اسلام ناب در جهان، افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در دنیا، تسلط ایران به انرژی هسته‌ای بومی، ارتقاء ارتباطات بین‌المللی و وجود جبهه مقاومت اسلامی در منطقه نیازمند مذاکره با ایران است.

سالک عنوان کرد: با کمال تأسف خطوط قرمز مدنظر رهبری در برجام رعایت نشده است. بر این اساس کمیسیون ویژه برجام روی خطوط قرمز مدنظر رهبری متمرکز شده است.

وی در این لحظه در پاسخ به اظهار نگرانی‌های تجمع‌کنندگان انقلابی نسبت به گزارش کمیسیون ویژه مجلس درباره برجام در هفته آینده گفت: طرح دو فوریتی برای ملزم کردن دولت به رعایت خطوط قرمز مدنظر رهبری آماده کرده‌ایم که در روز یکشنبه در مجلس قرائت خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: دولت نمی‌تواند خارج از چارچوب قانون حرکت کند. با بررسی‌هایی که کردیم، معتقدیم کلاه گشادی بر سر نظام و ملت در بحث برجام رفته است.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در حال حاضر در یک پیچ تاریخی مهم قرار دارد، چرا که میان دو راه تنفر ملت و رضایت ملت قرار گرفته است و براساس تصمیماتی که می‌گیرد، یکی از این دو راه را انتخاب می‌کند، ما به عنوان یک انقلابی خطرات را حس می‌کنیم و فریاد می‌زنیم.

حجت‌الاسلام سالک در پایان به تحصن برخی از افراد در مقابل مجلس شورای اسلامی به منظور اعتراض نسبت به برجام اشاره و تأکید کرد: معتقدم که این روش خوبی است، چرا که از این طریق حرف و پیام مردم به مسئولان منتقل شده و آنها را متوجه نگرانی‌ها می‌کند. حرف این مردم انقلابی متحصن فقط یک چیز است «هرگز زیر بار ذلت نمی‌رویم».

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۲۱:۲۵محمد صباغ 0 0

    این حرف ها کی عملی میشه
                                

نظر شما