شناسهٔ خبر: 112673 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دفترچه‌های تامین اجتماعی "سیم‌کارت" می‌شود

دفترچه سمکارتی رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی و جایگزینی آن با سیم‌کارت در استان یزد به شکل پایلوت آغاز می‌شود و در آینده به ۴۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی تسری خواهیم بخشید.

به گزارش «نماینده» ف سیدتقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی با حضور در نمایشگاه تله‌کام ۲۰۱۵ با اشاره به اینکه فاز آزمایشی اجرای سیم‌کارتهای سلامت هوشمند را شروع کرده‌ایم اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح سیم‌کارت جایگزین دفترچه درمانی می‌شود و استفاده از فناوری ارتباطی برای بیمه شده‌ها محقق می‌گردد.

وی عنوان کرد: این راهکار ابتدا به شکل پایلوت در استان یزد اجرا و دفترچه‌‌های درمانی آنها حذف می‌شود و اگر اجرای آن موفقیت‌آمیز باشد در آینده ۴۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی تحت امر قرار می‌گیرند.

او افزود: در گام اول بیماران خاص تحت پوشش این خدمت قرار گرفته و کنترل هزینه‌های آنها از جمله اقدامات این طرح است.  

رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پرونده الکترونیکی در یک سال و نیم پیش در تامین اجتماعی تحت HIF آغاز شده است، گفت: هزینه‌های دارویی بیماران خاص قالبا ۳۰ درصد کل هزینه‌های دارویی را شامل می‌شود که برای کنترل هزینه‌های آنها این پروژه را تعریف کردم.  

نوربخش اظهار کرد: سالانه ۲۶ میلیارد تومان صرف چاپ دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی می‌شود که می‌توانیم با ارائه این خدمات بر روی سیم‌کارت در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم.  

وی در پایان عنوان کرد: شبکه ارتباطی که برای این طرح در نظر گرفته شده کارکرد آفلاین هم دارد و در موارد اختلاف در شبکه می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

نظر شما