شناسهٔ خبر: 112308 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جهانگیر الماسی:باید سال‌ها عزادار فاجعه منا باشیم

الماسی43 جهانگیر الماسی ضمن عرض تسلیت بابت فاجعه تلخ منا گفت: ما باید هفته‌ها و سال‌ها عزادار چنین واقعه تلخی باشیم.

به گزارش «نماینده»، جهانگیر الماسی اظهار کرد: عربستان سعودی توسط یک قبیله مختصر که وابسته به دنیای غرب و شیطان هستند مدیریت می‌شود و جای افسوس و عزاداری دارد که اینها بر سرنوشت مسلمانان اینگونه حکومت می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: ما حادثه خونین مکه در سال ۶۶، اتفاقی که برای نوجوانان کشورمان در فرودگاه ریاض افتاد و فرود بخشی از آن ساختمان که نماد ابلیس بود و با تدابیر الهی جلوی ادامه ساخت آن گرفته شد را هنوز از یاد نبرده‌ایم.

او با اشاره به نقش هنرمندان در روشن‌سازی مردم، اظهار کرد: سال‌هاست که به مدیران فرهنگی کشور نیز گفته‌ام که وظیفه ما هنرمندان روشنگری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به دین، روابط انسانی، روابط اسلامی، رابطه بین انسان و خدا و رابطه بین انسان و انسان است.

این بازیگر با بیان اینکه این روشنگری‌ها اکنون می تواند مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، ادامه داد: متاسفانه همیشه در حد شعار باقی می‌مانیم و تنها عواطف و احساساتمان به جوش می‌آید. در حال حاضر شرایط بسیار خاص است؛ چرا که اگر احساساتی برخورد کنیم ممکن است باعث آغاز یک جنگ جدی بین‌المللی در منطقه باشد و اگر بی‌تفاوت باشیم ممکن است به یک سرانجام بسیار تلخ منجر شود.

الماسی افزود: در این ظرف زمانی تنها با همت مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و مشاوران ارشد آنها باید به یک تدبیر و تصمیم‌گیری روشنفکرانه رسید تا از طریق اهتمام جمعی، کشورهای مسلمان به یک تصمیم قطعی برسند و به سعودی‌ها که اکنون فرافکنی و کشور ما را محکوم می‌کنند، یک تذکر جدی داده شود.

او با تاکید بر اینکه باید کشورهای اسلامی با عربستان برخورد جدی داشته باشند، گفت: حکومت سعودی با اتکا به گنج الهی که در آنجا واقع شده و فروش تمام شخصیت دنیوی‌شان، سعی بر نگاه داشتن قدرت خود دارند. در حالی که حمایت‌های انگلستان در مقطعی و حمایت برخی سیاستمداران آمریکایی در مقطعی دیگر آنها را در آن نقطه از دنیا بر قدرت نشانده و نگاه داشته است.

الماسی ادامه داد: آنها برای ماندن در قدرت، از طریق چپاول و غارت مایملک مسلمین، برای سیاستمدارانی که تفکر ضد انسانی، ضد بشری و صهیونستی دارند، خوش‌خدمتی‌های زیادی می‌کنند.

او با بیان اینکه اگر دقیق به این حادثه نگاه کنید، برندگان واقعی و خوشحالان این حادثه صهیونیست‌ها هستند، اظهار کرد: صهیونیست‌ها برای انسان شأن و منزلتی قائل نیستند و لذایذ دنیوی برایشان مقصود و منظور و سایر مسائل همه بهانه است.  

نظر شما