شناسهٔ خبر: 112288 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

دیدار نماینده بیرجند با رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات سپرده گذاران میزان

باقر عبادی/* سید محمدباقر عبادی به جزئیات نشست با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مؤسسه میزان اشاره کرد و گفت: تاکنون جلسات متعددی با رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون موسسه میزان داشته‌ایم؛ وضعیت را توضیح داده‌ایم و از دکتر لاریجانی در خصوص حل مشکل مؤسسه میزان و بازگشت سرمایه به مردم، درخواست ورود به موضوع و کمک داشته‌ایم.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی به جزئیات نشست با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مؤسسه میزان اشاره کرد و گفت: تاکنون جلسات متعددی با رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون موسسه میزان داشته‌ایم؛ وضعیت را توضیح داده‌ایم و از دکتر لاریجانی در خصوص حل مشکل مؤسسه میزان و بازگشت سرمایه به مردم، درخواست ورود به موضوع و کمک داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به جزئیات نشست با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مؤسسه میزان اشاره کرد و گفت: تاکنون جلسات متعددی با رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون موسسه میزان داشته‌ایم؛ وضعیت را توضیح داده‌ایم و از دکتر لاریجانی در خصوص حل مشکل مؤسسه میزان و بازگشت سرمایه به مردم، درخواست ورود به موضوع و کمک داشته‌ایم.

وی افزود: در خصوص حل مشکل مؤسسه میزان، استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی را امضا کرده بودیم و جلسات متعددی با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی و صحبت‌هایی با برخی معاونین رئیس‌جمهور داشته‌ایم و اعلام کرده‌ایم مردمی که در مؤسسه میزان سپرده‌گذاشته‌اند، وضعیت بدی دارند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بابیان‌اینکه در جلسه‌ای پنجم مهرماه با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم، جدیدترین اقداماتی که برای حل این مشکل انجام شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبادی خاطرنشان کرد: دکتر لاریجانی، پیپگیری‌هایی در این خصوص داشته‌اند که از زحمات رئیس مجلس تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: شورای پول و اعتبار اخیرا جلسه‌ای داشت که در آن مصوب کرد؛ بانک صادرات در جهت حل مشکل مؤسسه میزان ورود پیدا کند و تمام بدهی‌های این مؤسسه را به مردم پرداخت کند تا کار مردم راه بیافتد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین قرار شد بانک صادرات، اموال و املاک مؤسسه میزان را بگیرد و اگر افرادی نیز به این مؤسسه بدهکار هستند و از آن، وام گرفته‌اند، بانک صادرات عهده دار شد تا بدهی‌ها را بگیرد.

عبادی بابیان‌اینکه در حال حاضر بانک صادرات این مصوبه شورای پول و اعتبار را پذیرفته است، گفت: مهم‌ترین مرحله در حل مشکل مؤسسه میزان و پرداخت سپرده‌ها به مردم است و در حال حاضر از لحاظ قانونی مشکل آن حل شده است.

وی تصریح کرد: از وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بانک صادرات درخواست داریم تا در اجرای این مصوبه مهم و حیاتی، سریع عمل کنند تا هرچه زودتر، مردم به پولشان برسند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه روز گذشته که نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، از دکتر لاریجانی خواستم اجرای این مصوبه را پیگیری کنند و با رؤسای بانک‌ مرکزی و بانک صادرات تماس بگیرند، تا اقدامات عملی هرچه سریعتر انجام شود.

عبادی اظهار کرد: با اطلاعاتی که دارم، مسوولان بانک صادرات، درحال واردشدن به مرحله اجرایی این مصوبه هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: هرچه زودتر، اجرای مصوبه، عملیاتی شود تا مشکل مردم حل شود و به سپرده‌ای که در مؤسسه میزان قرار داده بودند، برسند.

نظر شما