شناسهٔ خبر: 112232 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

۳۶۰۰ حاجی فردا با ۱۲ پرواز بازمی‌گردند

بازگشت حجاج مدیرکل پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه پروازهای کاروان‌های "مدینه قبل" از فرودگاه جَده آغاز شده است گفت: امروز سه پرواز با هواپیمایی ماهان به مقصد فرودگاه امام‌خمینی (ره) و یک پرواز نیز با هواپیمایی عربستان به مقصد گرگان انجام می‌شود.

به گزارش «نماینده» «حسن سرخوش» گفت: فردا (سه‌شنبه ) هم ۳۹۰۰ حاجی با ۱۲ پرواز دو شرکت هواپیمایی ماهان و عربستان به مقصد چهار استان تهران، گلستان، ساری و تبریز منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ هزار و ۵۰۰ زائر مدینه قبل قرار است با ۱۴۴ پرواز از فرودگاه جده به کشور انتقال یابند اضافه کرد، پروازهای حجاج مدینه قبل بیستم مهر ماه پایان خواهد یافت.

مدیرکل پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت افزود: پروازهای۲۷ هزار و ۵۰۰ زائر "مدینه بعد" هم ۱۲ مهرماه از فرودگاه مدینه آغاز و ۲۶ این ماه پایان خواهد یافت.

وی همچنین گفت: امروز با اعزام ۳۴ کاروان به ظرفیت ۴۴۰۰ نفر انتقال زائران مدینه بعد به شهر پیامبر(ص) آغاز شد و تا ۱۸ مهرماه (۲۶ ذی حجه) ادامه خواهد داشت.

این مسئول سازمان حج و زیارت اظهار داشت، برای انتقال پیکر جان‌باختگان حادثه دلخراش منا و بستگان‌شان به ایران و همچنین مجروحانی که هیئت پزشکی تائید کند، ‌پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

امسال ۶۱ هزار زائر ایرانی برای بجا آوردن مناسک حج به عربستان اعزام شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما