شناسهٔ خبر: 111953 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آغاز بازگشت حجاج از فردا/ پیکر حجاج دوشنبه به کشور منتقل نمی‌شود

لحظاتي قبل پرده كعبه معظمه در روز عرفه تعويض شد تا فردا پذيراي حجاج سپيدپوش باشد. سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه فردا دوشنبه نخستین گروه از زائران حج تمتع وارد کشور می‌شوند، گفت: به دلیل انجام هماهنگی‌ها، در این روز پیکر شهدای حج به کشور منتقل نمی‌شود.

به گزارش «نماینده»، منوچهر سپاسی با اشاره به اینکه نخستین گروه از زائران حج فردا دوشنبه وارد کشور می شوند، گفت: پیکر شهدای حج با این پرواز وارد کشور نمی شود و احتمالا در روزهای آینده با همکاری دیگر بخش‌ها و تحویل اجساد، پیکر این شهدا به کشور منتقل می‌شود.

وی بابیان اینکه فردا ساعت ۱۲ دو گروه از حجاج در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین می نیشیند، افزود: پس از آن هواپیمای گروه دیگری از حجاج در استان گلستان فرودگاه گرگان فرود می‌آید، بنابراین حدود ۷۰۰ نفر از زائران فردا به کشور باز می گردند.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام اینکه عملیات حج امسال با ورود آخرین زائران در تاریخ ۲۶ مهرماه به کشور به پایان می رسد، اظهار داشت: روزانه حدود ۹ پرواز حجاج را به کشور منتقل می کند که این کار با همکاری سه شرکت ایران ایر، ماهان و هواپیمایی سعودی انجام می شود.

سپاسی با بیان اینکه این پروازها در ۱۹ فرودگاه کشور به زمین می نشیند، افزود: پروازها از مکه و مدینه به مقصد فرودگاه های کشور انجام می شود و شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با جابه جایی ۲۵ درصد زائران، ماهان با جابه‌جایی ۲۵ درصد حجاج و ایرلاین سعودی با جابه‌جایی ۵۰ درصد زائران، وظیفه اعزام حجاج را به خانه خدا بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶۴ هزار و ۱۰۰ حاجی در قالب ۲۲۳ پرواز به خانه خدا اعزام شدند، گفت: پروازهای رفت ‌از اول شهریورماه‌ ۱۳۹۴ آغاز شد و پرواز بازگشت حجاج تا ساعت ۲۱:۴۵‌ روز ۲۶ شهریور‌ ادامه‌ دارد.

نظر شما