شناسهٔ خبر: 111791 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

جزئیات فعالیتهای نماینده مسجدسلیمان در تعطیلات شهریورماه صحن علنی مجلس

اسماعیل جلیلی// مجلس شورای اسلامی سه هفته از شهریورماه جلسه علنی نداشت تا نمایندگان بتوانند به حوزه های انتخابیه خود سرکشی کنند.

به گزارش «نماینده» سه هفته انتهای شهریور جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار نشد. سایت "نماینده" در راستای وظیفه اطلاع رسانی، گزارشی از اقدامات و فعالیتهای اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی را در هفته های سرکشی از حوزه انتخابیه منتشر می نماید:

 

- دیدار دهیاران شهرستان با نماینده مشکلات ابرسانی، راه روستایی. وضعیت نابسامان بهداشت، بکارگیری نیروهای غیر یومی شرکت پتروشیمی زیلایی از نکات مورد اشاره دهیاران در این جلسه بود. در اين جلسه دكتر جليلى به تلاش بیشتر و کنترل پولهایی كه براى عمران روستاها  اختصاص میابد تاكيد و پيگيرى مطالبات را در دستگاهها را خواستار شد.

- دیدار کارکنان اخراجی کارخانه سیمان و اهالی گلگیر با نماینده شهرستان در خصوص بى توجهى مسئولين كارخانه سيمان و مسئولين شهرستان به مشكلات كارگران. در اين ديدار ابتدا كارگران و معتمدين محلى از وضعيت الودگی کارخانه و مشکلات تنفسی و خسارتهای ناشی از غبار کارخانه بر زمینهای کشاورزی و بیکاری کارگران پس از یکسال اظهار نارضایتی کردند.

- دیدار فعالین اجتماعی با نماینده شهرستان 

- دیدار مردمی در دفتر شهرستان مسجدسليمان

- دیداررییس  هیات فوتبال با تماینده شهرستان

- دیدار دکتر جلیلی با مردم روستاهای اولاد و شهرک میثم اندیکا روز جمعه  

مردم این روستا از مشکلات اب شرب . تلفن ثابت و بهسازى روستا و پل ارتباطى بين روستا و شهرك گفتند و تقاضاى پيگيرى حل مشكلات را از مسئولين شهرستان داشتند.

- قدردانی از محبت مردم و شوراهاى روستاى اولاد و شهرك ميثم در ديدار نماينده شهرستان با مردم 

- دیدار با بازماندگان حادثه تونل دلا که بى توجهى در رانندگى باعث داغدار شدن خانواده های طهماسبی گردید. این حادثه که بدلیل سهل انگاری و بی احتیاطی در رانندگی در تونل دلا بود . باعث داغدار شدن خانوادهاى طهماسبى گردید 

- تونل استراتژيك تنگ مو به سد مسجدسليمان به مناقصه رفت.

دكتر جليلى اظهار اميدوارى كرد با آغاز اين پروژه راهبردى براى كوتاه شدن كريدور جنوب به شمال خوزستان، اقتصاد حمل و نقل، كاهش مصرف سوخت، كاهش آلايندگى هوا، رونق طبيعت گردى و گردشگرى در منطقه و ايجاد اشتغال حاصل شود.

- دکتر جلیلی خبر داد با تامین اعتبار با پيگيرى و هماهنگى هاى انجام شده مبلغ چهار میلیارد تومان برای برق مجتمع دامداری های گلگیر پيش بينى شد، با فعال شدن اين مجتمع بیش از دویست شغل مستقیم ایجاد می شود. 

- دیدار با مردم شهرستان لالی

در مسجد النبی (ص)، ديدار و سخنرانى در همايش بانوان شهرستان لالى در سالن ارشاد اسلامى

- اصلاح مسير نمره يك هفتكل به كمربندى هفتكل - باغملك و آغاز محور دوم راه غيزانيه به هفتكل با يكسال تاخير امسال آغاز خواهد شد. 

دكتر جليلى در اين رابطه اظهار داشت: سال ٩٣ پس از حوادث جانخراش و مصوبات متعدد و با حضور قائم مقام وزير راه مقرر گرديد كه در آذر ماه ٩٣ پروژه آغاز گردد، مطالعات و طراحى شروع گرديد اما عمليات اجرا به تاخير افتاد با اعتبارات پيش بينى شده در سال ٩٤ انتظار ميرود راه و شهرسازى استان به اصلاح اين جاده مرگبار با سرعت اقدام نمايد. 

- پروژه ورودى عبور محور اهواز - ايذه از شهرستان هفتكل كه آرزوى ديرينه شهرستان مي باشد، پس از تصويب در شوراى ترافيك و ايمنى در دستور كار راه و شهرسازى استان قرار گرفته و اقدام مي شود.

نماينده شهرستان اظهار داشت اين محور تاثيرات اقتصادى بسزايي در درآمد و ايجاد اشتغال در شهر هفتكل خواهد داشت، كه توجه به آن و همكارى مسئولين و مردم براى اجرايى شدن اين جاده ضمن افزايش ايمنى و كاهش ترافيك به اقتصاد مردم منطقه و مسافرين كمك خواهد كرد.

- جلسه بررسی وضعیت اعتبارات عمرانی ماده ۱۸۰ حوزه انتخابیه در جلسه با رییس سازمان مدیریت استان خوزستان برگزار گردید. اولویت طرح های نیمه تمام در حوزه راه های روستایی و شهری ، بهداشت و درمان ، ابرسانی، امور ورزشى ،بهسازى روستاها در سال ٩٤ در شهرستانهاى مسجدسليمان، لالى، انديكا و هفتكل خواهد بود.

- جلسه نماینده شهرستان با رییس  و معاونین دادگستری استان خوزستان

در خصوص مشکلات دادگستری های شهرستان های مسجدسلیمان لالی، اندیکا و هفتکل در رسیدگی به مراجعین و اطلاله دادرسی. وضعیت نامناسب ساختمان دادگستری مسجدسلیمان برگزار گردید.

- دیدار نماینده شهرستان با فرماندهی و معاونین سپاه استان خوزستان این دیدار برای افزایش سرمایه گذاری خدمات در مناطق کمتر برخوردار در حوزه کار افرینی و مشاغل خانگی و احداث سوله های ورزشی و پروژه های راهسازی که توسط سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا انجام میشود برگزار گردید.

- جلسه نماینده شهرستان با مدیرکل گمرکات خوزستان 

وی اظهار داشت با توجه به فعالیت نیروگاهها و واحدهای صنعتی و راه اندازی فرودگاه مسجدسلیمان راه اندازی گمرک مسجدسلیمان یک ضرورت است. که پیگیریهای ان از سال ۹۲ در گمرک کشور انجام شده و به مدیرکل استان تاکید گردید برای تسهیل در تامین و ارسال کالاهای وارداتی و صادراتی واحدهای تولیدی و خدماتی تسریع گردد. منطقه ویژه انرژی نیز از مجموعه اقداماتی هست که پیگیری ان در دولت برای استفاده از ظرفیت و معافیتهای اقتصادی در حال پیگیری می باشد.

 

نظر شما