شناسهٔ خبر: 111782 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کوثری :

ادامه مدیریت سعودی‌ها بر حج تکرار فجایعی مانند منا را به همراه دارد

کوثری43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در فاجعه منا بی‌کفایتی آل سعود در مدیریت حج اثبات شد، گفت: با ادامه مدیریت سعودی‌ها بر حج تکرار فجایعی مانند منا دور از باور نیست و سازمان همکاری اسلامی در این خصوص باید فکر اساسی کند.

به گزارش «نماینده» اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن ابراز تأسف از وقوع حادثه منا اظهار داشت: آل سعود در خصوص سقوط جرثقیل در مسجد الحرام گفتند که بر اثر طوفان و بارش شدید بوده است، اما فاجعه منا به هیچ وجه قابل توجیه نیست و در آن بی کفایتی آل سعود نمایان است.

وی افزود: وقوع چنین فاجعه تأسف‌باری نشان دهنده کوتاهی آل سعود در برگزاری این مراسم است، اینکه آل سعود فقط اعلام کند خادم حرمین شریفین است اما عرضه برگزاری حج را نداشته باشد، کفایت نمی‌کند.

کوثری در ادامه گفت: این فاجعه و در کنار آن، جنایاتی که آل سعود در یمن و سوریه انجام می‌دهد نشان دهنده خباثت هایی است که آل سعود در حق مسلمانان روا می‌دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بی‌کفایتی آل سعود در مدیریت حج در فاجعه منا بر همگان اثبات شد، گفت: سازمان همکاری اسلامی به همراه اتحادیه عرب باید جلسه ویژه‌ای تشکیل و درخصوص بی‌کفایتی آل سعود در مدیریت مراسم حج و خصوصاً اداره آینده حج فکر اساسی کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مطالبه عمومی مسلمانان خلع ید آل سعود از مدیریت حج است، گفت: اگر برگزاری حج به همین منوال ادامه پیدا کند، باید هرسال شاهد چنین حوادث تأسف باری باشیم. با ادامه مدیریت سعودی‌ها بر حج تکرار فجایعی مانند منا دور از باور نیست.

نظر شما