شناسهٔ خبر: 111555 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

سرپرست حجاج ایرانی:

سعودی‌ها هنوز نتوانسته‌اند جنازه‌ها را خارج کنند/تمام بیمارستان ها را مورد بررسی‌قرار داده‌ایم تا زائرانمان را پیدا کنیم

قاضی عسگر/2 قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به این مطلب که سعودی ها هنوز نتوانسته‌اند جنازه‌ها را از محل وقوع حادثه خارج کنند گفت: تمام بیمارستان ها را مورد بررسی‌قرار داده‌ایم تا حجاجمان را پیدا کنیم و از وضعیت آنها با خبر شویم.

به گزارش «نماینده» قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عصر امروز در گفت وگویی تلویزیونی درباره حادثه امروز منا با عرض تسلیت به مناسبت وقوع این حادثه دلخراش گفت: حادثه امروز موجب شد همه زحمات سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خدشه دار شود و به شکلی اتفاق افتاده است که در تاریخ حج بی سابقه بوده است.

وی افزود: از ساعت ۹ صبح هنوز جنازه بسیاری از اجساد قربانیان این حادثه از کشورهای دیگر را نتوانسته اند از محل وقوه تخلیه کنند و برخی از مجروحان ما را هم در بیمارستانها به شکل مناسب رسیدگی نکرده‌اند.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: ما یک ستاد بحران تشکیل داده‌ایم و داریم دنبال می‌کنیم و تمام بیمارستان ها را بررسی می‌کنیم تا حجاجمان را پیدا کنیم.

قاضی عسکر تصریح کرد: سعودی ها حتی اجازه نمی‌دهند که نیروهای ما در صحنه حاضر شوند و مجروحان ما را شناسایی کنند و ما نمی‌دانیم این چه شیوه خدمت رسانی است.

وی خاطرنشان کرد: خواهشم از همه رسانه‌ها این است که برای عدم اضطراب در خانواده حج مسایل را صرفا از طریق آقای اوحدی پیگیری کنند و امیدواریم آمار کشته‌های کشورمان دیگر افزایشی نداشته باشد.

وی گفت: این حادثه را به مقام معظم رهبری و عموم مردم داغدار تسلیت می‌گویم و بدانید لحظات سختی بر ما می‌گذرد و تا پایان شب آخرین خبر و اطلاعات را به همه برسانیم.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: ما به همه کسانی که دسترسی داشتیم و همه مسئولان اطلاع داده و همه را در جریان گذاشتیم با جهانگیری معاون اول هم صحبت کردیم و با اقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و امیرعبداللهیان و آن مقداری که باید انجام می‌شده است.

قاضی عسکر گفت: اگر در بعثه بودید می‌دیدید که همه کسانی که می‌توانستند کمک کنند با تمام توان دارند کمک می‌کنند اما وقتی راه‌ها را می‌بندند و نمی‌گذارند کمک کنیم دستمان کوتاه است.

نظر شما