شناسهٔ خبر: 111523 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

رئیس‌جمهور در نیویورک بی‌کفایتی حکام آل‌سعود را اعلام کند/اداره حرمین شریفین برعهده مجموعه کشورهای اسلامی باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حکام آل‌سعود برای اداره امور حرمین شریفین در عربستان کفایت ندارد، گفت: رئیس‌جمهور در نیویورک این بی‌کفایتی را صراحتاً اعلام کند.

به گزارش «نماینده» محمد اسماعیل سعیدی، با اشاره به حادثه امروز زائران حج تمتع به دلیل ازدحام جمعیت در رمی جمرات، اظهار داشت: بی‌کفایتی حکام عربستان که خودشان را خادم الحرمین معرفی می‌کنند در اداره امور حرمین شریفین کاملاً مشهود است.

وی افزود: حکام عربستان از سال‌های قبل در حوادثی همچون به شهادت رسیدن ۳۰۰ نفر در مراسم برائت از مشرکین نشان دادند که لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند و این مسئله با وقوع حوادث متعدد طی سالهای اخیر بیشتر مشهود است.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای حجاج در عربستان باید کامل و مناسب باشد، بیان داشت: زائران مهمان خداوند و تمام دنیای جهان اسلام باید نسبت به حوادث رخ داده برای زائران در مکه واکنش نشان دهند.

سعیدی ادامه داد: لازم است رئیس‌جمهور در نیویورک این مسائل مهم را در تریبون اعلام کرده که افکار عمومی نیز واکنش نشان دهند. همچنین بی‌کفایتی حکام آل‌سعود باید صراحتا اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس، دولت و رؤسای قوا در کشور باید نسبت به حوادث رخ داده برای زائران در مکه واکنش نشان دهند، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی نیز باید موضوع لیاقت نداشتن حکام آل‌سعود در اداره حرمین شریفین را اعلام کند تا این مسئله به گوش همه جهانیان برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم اداره حرمین شریفین با توجه به بی‌کفایتی حکام آل‌سعود باید برعهده مجموعه کشورهای اسلامی و یا سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی باشد.

نظر شما