شناسهٔ خبر: 111478 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حلقه محاصره بر داعش در شهر «فلوجه» عراق تنگ‌تر شد

نیروهای مردمی، ارتش عراق و عشایر اهل سنت از ماهها پیش مدام در حال انجام عملیات‌های مختلف در اطراف شهر «فلوجه» در استان الانبار هستند و حال به دروازه‌های شهر رسیده‌اند.

به گزارش «نماینده» با آغاز عملیات پاکسازی استان الانبار در چند ماه گذشته، نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) به کمک نیروهای عشایر اهل سنت منطقه و ارتش عراق موفق شدند با عملیات‌های متعدد شهر الفلوجه و الرمادی را در محاصره تقریبا کاملی قرار دهند و وارد شهر الرمادی شوند و محاصره را هر روز بر تروریست‌ها تنگ‌تر کنند. 

گروهی از نیروهای بسیج مردمی به کمک نیروهای عشایر اهل سنت منطقه هفته گذشته با حمله به مواضع عناصر تروریستی داعش موفق شدند در محور جنوبی پیشروی کنند و ساعاتی بعد از درگیری با تروریست‌ها موفق شدند پل مهم و راهبردی «التفاحة» واقع در جنوب شهر را از افراد مسلح باز پس گیرند.

پل مهم و راهبردی «التفاحه» از مهمترین خطوط کمک‌رسانی تروریست‌ها به شهر الفلوجه از محور جنوبی محسوب می‌شد.

نیروهای عراقی بعد از پاکسازی پل التفاحه، به پیشروی خود ادامه دادند و عملیات پاکسازی منطقه «النعیمیة» واقع در جنوب الفلوجه را آغاز کردند و در ساعات اولیه از آغاز عملیات موفق شدند مساحتی بیش از ۵۰ درصد از منطقه را از وجود عناصر داعش پاکسازی کنند.

طی یک ماه گذشته نیز گروهی از نیروهای تیپ حزب‌الله عراق با هجوم به مواضع داعش در منطقه «الهیاکل» واقع در جنوب شرق شهر الفلوجة موفق شدند بعد از چند روز درگیری نفس‌گیر منطقه را بطور کامل از عناصر تروریستی پاکسازی و به سمت شرق شهر الفلوجة پیشروی کنند.

همچنین گردان «التیار الرسالی» وابسته به الحشد الشعبی به کمک نیروهای ارتش عراق (گردان طلائی) در طول چند ماه گذشته از آغاز عملیات پاکسازی استان الانبار در عملیات‌های مشترک و متعددی در شمال شهر الفلوجة موفق شدند تروریست‌های داعش را به سمت شمال شهر به عقب برانند و خود را حومه شمالی شهر نردیک کنند.

بنا به این گزارش، درگیری بصورت پراکنده در اطراف ایستگاه قطار فلوجه گزارش شده است.

از سوی دیگر گروهی دیگر از گردان التیار الرسالی پا پیشروی از سمت شمال شرق شهر سعی بر نزدیک شدن به منطقه «العسکری» واقع در شمال شرق الفلوجة را دارند.

همچنین نیروهای سپاه بدر عراق با پاکسازی اطراف منطقه مهم و راهبردی «الصقلاویة» خود را به منطقه «الجولان» واقع در شمال غرب شهر رسانده‌اند و در حال تحکیم مواضع خود در اطراف منطقه هستند.

همچنین نیروهای گردان «وعدالله» وابسته به الحشد الشعبی با پاکسازی منطقه «الزاویة» واقع در غرب شهر الفلوجه و پاکسازی اطراف آن راه ارتباطی داعش با مناطق غربی را نیز بطور کامل قطع کردند.

به گزارش فارس، گروه‌های مختلف نیروهای عراق در محورهای مختلف اطراف شهر الفلوجة عرصه را برای تروریست‌ها در شهر تنگ‌تر کرده‌اند و عملیات پاکسازی به کندی و با دقت بدلیل کاهش تلفات نیروها و جلوگیری از کشته شدن اهالی منطقه در شهر و اطراف آن که نیروهای تروریستی داعش بعنوان سپر انسانی از آن‌ها استفاده کرده‌اند صورت می گیرد.

نیروهای عراقی در حال حاضر در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، شمالی و شرقی فلوجه در حال درگیری هستند و در مناطق اطراف آن در حال محکم کردن مواضع خود و آماده شدن برای آغاز عملیات آزادسازی شهر می‌باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما