شناسهٔ خبر: 111468 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: ایران ما

تحریم‌غیرمستقیم کالاهای‌اسرائیلی از ماه‌آینده

هدف از این اقدام کمک به تحریم و نخریدن آنهاست. با این علامت ویژه مردم در اروپا می توانند این کالاها را نخرند.

به گزارش «نماینده» اروپا، آمریکا و سازمان ملل متحد معتقدند این شهرک ها در خاک فلسطین ساخته شده اند به همین دلیل اسرائیل با این اقدام بخش هایی از سرزمین فلسطین را اشغال می کند و این کالاها در سرزمین های اشغالی تولید شده اند.

یک مقام عالی رتبه اروپایی در گفت وگو با روزنامه اسراییلی معاریو گفت: اتحادیه اروپا در نظر دارد متمایزکردن محصولات تولیدشده در شهرک های یهودی نشین از سایر محصولات تولید شده در اسرائیل را از ماه آینده اجرا کند. کالاهای تولید شده در شهرک ها، با علامتی از سایر کالاهای اسرائیلی متمایز خواهند شد.

به گفته این مقام اروپایی سه هفته دیگر آخرین مذاکرات در مورد مسایل فنی و قانونی مربوط به چگونگی قرار دادن این علامت ها انجام خواهد شد.

این مقام اروپایی با بیان این که "این اوج روندی است که از دوسال قبل آغاز شده و اکنون زمان مشاهده نتایج آن رسیده " افزود: اتحادیه اروپا در ماه های اخیر شاهد خودداری اسراییل از ساخت شهرک های جدید بوده و امیدوار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل این سیاست را دنبال کند.

با این حال اتحادیه اروپا احتمال گسترش شهرک های اسراییلی را نیز از نظر دور نداشته و تاکید کرده است اگر بعد از قرار دادن علامت های ویژه، اسرائیل بار دیگر فعالیت های ساخت شهرک های یهودی نشین را گسترش دهد اقدامات بیشتری علیه شهرک های یهودی نشین اسرائیل به کار خواهد گرفت.

"ایلیت شاکید" وزیر دادگستری اسراییل در واکنش به این تصمیم اتحادیه اروپا گفت: "این مسئله ساده ای نیست. اروپا گام هایی را در مسیر یهودستیزی برمی دارد که ما را به یاد روزها تاریک می اندازد. در اتحادیه اروپا به صورت کامل آنچه را که در خاورمیانه روی می دهد فراموش می کنند.

وی افزود: با این اقدام اتحادیه اروپا با این مساله موافق نیستیم و باید با آن برخورد کرد زیرا اسراییل قدرت دارد. اسرائیل قدرت بازدارندگی دارد."

نظر شما