شناسهٔ خبر: 111444 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

همزمان با عید قربان صورت می‌گیرد؛

اقدام جالب دانشجویان شیعه و سنی در آستانه عیدقربان

عید قربان دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه مذاهب اسلامی برای تالیف قلوب مسلمین همزمان با عید قربان، قربانی می‌کنند.

ه گزارش «نماینده» دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه مذاهب اسلامی، به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و با هدف نزدیک شدن و تآلیف قلوب مسلمانان و رفع مشکلات جهان اسلام  در یک اقدام ابتکاری به کمک نیازمندان شیعه و اهل سنت پایتخت می‌روند.

این گروه در خرید شماری گوسفند سهیم شده و پس از قربانی، گوشت را میان نیازمندان شیعه و اهل سنت توزیع می‌کنند.

قربانی یک عبادت مالی و از شعائر اسلام است و در مقابل دیگر عبادت های مالی اسلامی ویژگیهای خاصی در بر دارد . از جمله اعمالی که حجاج در روز دهم ذیحجه در سرزمین منا انجام می دهند کشتن شتر، گاو و یا گوسفند و انفاق آن به مستحقین است تا به وسیله این عمل نیک به رحمت پروردگار نزدیک شوند که آنرا قربانی گویند.

یکی از اسرار قربانی سیر کردن گرسنه ها و نیازمندان است. قرآن کریم در این باره می‌فرماید:« از گوشت‌هایی که قربانی می کنید هم خودتان میل نمائید، هم به قانع و معتر بدهید. قانع، فقیری است که به آنچه می گیرد، قانع است. معتر، فقیری است که علاوه بر تقاضای کمک اعتراض هم می‌کند.

این مراسم معنوی روز پنجشنبه ۲ مهرماه ۹۴ مصادف با ۱۰ ذی الحجه با حضور دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه مذاهب اسلامی واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی تقاطع خیابان روانمهر پلاک ۳ برگزار می شود و گوشت قربانی طی مراسمی بسته بندی شده و با مشارکت داتشجویان در میان نیازمندان شیعه و اهل سنت پایتخت توزیع می‌شود.

پیش از این دانشگاه مذاهب اسلامی با برگزاری جشنواره ورزشی دانشجویان شیعه و اهل سنت که به میزبانی واحد مرکزی در تهران با شعار ـ«رقابت ورزشی؛ رفاقت ارزشی» برگزار  شد که از درون این جشنواره «انجمن ورزشکاران منادی وحدت» در راستای مردمی سازی فرهنگ تقریب و وحدت اسلامی اعلام موجودیت کرد.

نظر شما