شناسهٔ خبر: 111267 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کدام تیم‌ها فردا سهمیه المپیک می‌گیرند

روز پایانی رقابتهای جام جهانی والیبال درحالی برگزار می‌شود که سه تیم از شانس کسب دو سهمیه المپیک در این تورنمنت برخوردار هستند. تیم ملی ایران با سقوط به رده هشتم در آخرین دیدار به مصاف تیم مصر می‌رود.

به گزارش «نماینده»، رقابتهای جام جهانی والیبال فردا چهارشنبه در شهر توکیو ژاپن به پایان می‌رسد و تکیلف دو تیم صعود کننده به المپیک ۲۰۱۶ ریو از این مسابقات مشخص خواهد شد. با برگزاری دیدارهای امروز مشخص شد سه تیم از شانس کسب دو سهمیه المپیک از این تورنمنت برخوردار هستند. لهستان با ۱۰ برد پیاپی در آستانه قهرمانی در این مسابقات قرار گرفته و فردا جدال حساسی را برابر ایتالیا برگزار خواهد کرد.

ایتالیا در صورت شکست در این بازی تقریبا شانس خود را برای راهیابی به المپیک از این تورنمنت از دست خواهد داد اما اگر ۳ بر صفر برنده شود تمامی محاسبات قبل را بر هم خواهد زد چرا که تعداد بردها و امتیازاتش با لهستان برابر خواهد شد و در ست شماری به طور میلیمتری از لهستان پیشی خواهد گرفت. پیروزی لهستان، یا شکست ۳ بر ۲ این تیم نیز به سود شاگردان آنتیگا خواهد بود.

آمریکا دیگر مدعی کسب سهمیه المپیک که مثل ایتالیا یک شکست را در کارنامه دارد فردا برابر آرژانتین قرار می گیرد. آمریکایی‌ها از تقابل با این تیم خاطره خوشی ندارند چرا که سال گذشته خولیو ولاسکو با تدابیری که داشت پیروزی غیرمنتظره آرژانتین مقابل آمریکا در مسابقات قهرمانی جهان را رقم زد تا آمریکا حذف شود و ایران به مرحله بعد راه یابد. باید دید فردا تاریخ برای آمریکا تکرار خواهد شد؟

آمریکا و آرژانتین البته در حالی برابر هم می ایستند که از نتایج سایر بازی‌ها از جمله تقابل سرنوشت ساز لهستان و ایتالیا باخبر هستند که این به شاگردان جان اسپرا کمک می کند تا با استراتژی بهتری به میدان برود.

تیم ملی ایران نیز فردا در آخرین بازی خود به مصاف مصر می رود. شاید اگر تیم کشورمان در حالت عادی خود قرار داشت از حالا برد ۳ بر صفر را می‌توانستیم برای ایران کنار بگذاریم اما با اتفاقاتی که در تیم ملی رخ داده دیگر کسب پیروزی برابر این تیم آفریقایی هم با اما و اگرهای زیادی همراه خواهد.

شاگردان کواچ که به رده هشتم جدول کلی سقوط کرده‌اند در صورتی که این بازی را ۳ بر صفر یا ۳ بر یک برنده شوند و استرالیا در جدال برابر ونزوئلا بازنده شود می توانند یک پله صعود کنند و در رده هفتم جدول قرار گیرند.

برنامه کامل یازدهمین روز سیزدهمین دوره جام جهانی به شرح زیر است:
* ایتالیا - لهستان، ساعت ۴:۵۰
* روسیه - ژاپن ساعت ۸:۳۵
* ایران - مصر،   ساعت ۵:۳۰
* تونس - کانادا، ساعت ۸:۳۰
* ونزوئلا - استرالیا،   ساعت ۱۱:۳۰
* آرژانتین - آمریکا ساعت ۱۳

جدول رده‌بندی جام جهانی در پایان روز دهم:
۱- لهستان ۲۹ امتیاز، ۱۰ پیروزی
۲- آمریکا ۲۷ امتیاز، ۹ پیروزی و یک شکست
۳- ایتالیا ۲۶ امتیاز، ۹ پیروزی یک شکست
۴- روسیه ۲۱ امتیاز، ۷ پیروزی و ۳ شکست
۵- آرژانتین ۲۱ امتیاز، ۷ پیروزی و ۳ شکست
۶- ژاپن ۱۵ امتیاز، پنج پیروزی و پنج شکست
۷- کانادا ۱۰ امتیاز، ۴ پیروزی و ۶ شکست
۸- ایران ۹ امتیاز، ۳ پیروزی و ۷ شکست
۹- استرالیا ۹ امتیاز، ۳ پیروزی و ۷ شکست
۱۰- مصر ۸ امتیاز، دو پیروزی و ۸ شکست
۱۱- ونزوئلا سه امتیاز یک برد و ۹ شکست
۱۲- تونس دو امتیاز از ۱۰ شکست

ارسال به

    نظر شما