شناسهٔ خبر: 111247 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واکنش مشاور فرمانده سپاه به تحریف سخنانش توسط سایت العربیه

مقدم‌فر گفت: همانطور که در متن خبر منتشره العربیه نیز مشهود است، در هیچ جای سخنرانی بنده جمله‌ای که العربیه در تیتر خود آورده گفته نشده است.

به گزارش «نماینده»، سایت فارسی العربیه در تیتری که برای یکی از اخبار خود به نقل از حمیدرضا مقدم‌فر مسئول فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انتخاب کرده، نوشته است که "یک فرمانده سپاه ایران روحانی را خطرناک‌تر از مجاهدین خلق دانست"

العربیه این تیتر را در انعکاس سخنرانی مقدم‌فر در پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران انتخاب کرده و در متن خبر نیز به‌ انتشار بخش‌هایی از سخنان مقدم فر پرداخته است؛ مسئله آنجاست که حتی در همین متن منتشر شده توسط العربیه نیز هیچ نشانه‌ای از تیتر انتخابی‌اش مشاهده نمی‌شود.

در همین رابطه حمیدرضا مقدم‌فر درباره تحریف سخنانش از سوی این رسانه وابسته به حکومت سعودی، گفت: همانطور که در متن خبر منتشره العربیه نیز مشهود است، در هیچ جای سخنرانی بنده جمله‌ای که العربیه در تیتر خود آورده گفته نشده است.

وی با بیان اینکه نه تنها عین آن جمله در سخنرانی بنده وجود ندارد بلکه حتی اگر رسانه‌ غیرمغرضی بخواهد "تیتر استنباطی" از متن سخنان بنده انتخاب کند نیز نمی‌تواند به این تیتر برسد، تصریح کرد: آنچه بنده در پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران عرض کردم تحلیلی بود از مسئله نفوذ و اشاره‌ای به تاریخچه نفوذ در جمهوری اسلامی. و در بخش کوتاه دیگری از سخنان نیز با اشاره به مطلب برخی مسئولان درباره ریزگردها و آمریکا تاکید کردیم که نشاندن این دو در کنار یکدیگر تحلیل درست و شناخت دقیقی از "شیطان بزرگ" نیست و از این رو مسئولان باید در ادبیات خود دقت بیشتری داشته باشند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه سیاست‌های العربیه توسط حکومت دیکتاتوری و کودک‌کش آل سعود تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی العربیه -که به واسطه همراستایی‌اش با سیاست‌های وحشی‌ترین گروه سیاسی تاریخ یعنی صهیونیست‌ها به "العربیه" اشتهار یافته - تلاش برای شکل دادن دوقطبی‌های جعلی و ایجاد شکاف و نقار در بین مسئولان جمهوری اسلامی و مردم است و این تیتر انتخابی نیز دم خروس است که بیرون زده و  شیطنت و اقدام غیرحرفه‌ای در همین راستاست.

مقدم فر افزود: جلوگیری از پروژه نفوذ دشمن نیازمند همدلی و همزبانی بیش از پیش بین همه مسئولان و همچنین بین دولت و ملت است و رسانه‌هایی مانند العربیه بنا دارند با شکل دهی به اختلافات درونی و ساختن دوقطبی بویژه بین نهادهای انقلابی با مسئولان اجرایی، دلسوزان کشور را مشغول و درگیر به خود کرده و از نفوذ دشمن غافل سازند تا در سایه این غفلت، رخنه‌ بزرگ صورت گیرد.

نظر شما